EN +93 700 44 44 78 info@dsawco.org

بررسی حدود 2 هزار پروندۀ خشونت در برابر زنان در سال 1395 هم رسانی 22 حوت|اسفند 1395

مسؤولان دادستانی ویژه مبارزه با خشونت در برابر زنان می‌گویند که از آغاز سال خورشیدی تاکنون 2442 پروندۀ خشونت را بررسی کرده اند که از این میان 1375 پرونده آن در مرکز و بقیه در ولایت‌ها بررسی شده اند. آنان می‌گویند، به هدف مبارزه با خشونت در برابر زنان تلاش‌های‌ جدی را روی دست دارند.

زرغونه مستغفر، رییس بخش تمیز دادستانی ویژۀ مبارزه با خشونت در برابر زنان امروز (یک‌شنبه) در نشستی در کابل می‌گوید، از این میان 149 پرونده در مرکز نهایی شده، 157 پرونده به دادگاه ابتدایی فرستاده شده و همچنان 230 پروندۀ دیگر زیر بازرسی‌ست.

پروین رحیمی، رییس دادستانی ویژۀ مبارزه با خشونت در برابر زنان نیز در این نشست می‌گوید که آنان به خاطر مبارزه با خشونت در برابر زنان در 34 ولایت دادستانی‌‌های ویژه را ایجاد کرده اند. او می‌افزاید، برای کاهش خشونت در برابر زنان با برخی از وزارت‌‌خانه‌ها نیز تفاهم‌نامه‌های همکاری را امضا کرده اند که بر بنیاد این تفاهم‌نامه‌ها وزارت‌های همکار در بخش آگاهی دهی به مردم کار می‌کنند.

مسؤولان دادستانی ویژۀ مبارزه با خشونت در برابر زنان می‌افزایند که آنان برای 244 دختری که تازه از دانشکده‌های حقوق و شریعیات فارغ می‌شوند برنامه‌های آموزشی 7 ماهه را در نظر گرفته اند که پس از فراغت در دادستانی ویژۀ مبارزه با خشونت در برابر زنان به کار گماشته می‌شوند.


Warning: Use of undefined constant php - assumed 'php' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/dsawcoor/public_html/wp-content/themes/en/footer.php on line 7
  •    تلفن: 00 93 700 44 44 78
  •    ایمیل: info@dsawco.org
  •    آدرس:House #7- 1st St-BMC Alley- Karte 4- Kabul- Afghanistan

تیم ما