EN +93 700 44 44 78 info@dsawco.org

داستان موفقیت: بیاید برای داشتن یک محیط پاک و سالم کوشا باشیم

ولایت کابل در زون مرکزی کشورموقعیت دارد ، مرکز آن شهر کابل است. که پایتخت افغانستان نیز میباشد.ولسوالی پغمان یکی از ولسوالی ها و ناحیه چهارده هم  این ولایت  است که بیشتر باشندگان این ولسوالی مردم سنی مذهب و پشتون  هستند.

مشکل اساسی اهالی این ولسوالی نبود جای مناسب برای کثافات  بود، که مردم این ولسوالی  از آن به شدت رنج میبرند. ساکنین این محل از رشد این مشکل احساس خطر میکردند و به دنبال راه حل مناسبی برای آن بودند.

به گفته ای تعدادی زیادی از باشنده گان این ولسوالی به خصوص اقای میربهاوالدین ریس شورای بازسازی ولسوالی پغمان ازدیاد کثافات و نبود جای مناسب برای ان باعث شده که محیط پغمان رنگ و بوی واقعی و طبعی خود را دست بدهد.

موسسه انکشاف و حمایت از زنان و کودکان افغان با حمایت از موسسه بین المللی کانترپارت و بر اساس برنامه مشارکت مدنی، سیمینار دو روزه ی را تحت عنوان تعلیمات مدنی و گفتمان اجتماعی برگزار کردند. در این سیمینار دو روزه معلومات کلی درباره حقوق بشر، قاچاق انسان، دیموکراسی، جامعه مدنی، قوای سه گانه برای اشتراک گنندکان تدریس شد. به تعداد 30 خانم و 30 مرد در هر برنامه اشتراک داشتند که فعالین مدنی، اعضایی شورای محل، اساتید مکتب از جمله اشتراک گنندگان در این برنامه بود.پس از برگزاری گفتمان اجتماعی و شناسایی این مشکل به عنوان اولویت این ناحیه ، برای پیگیری چالش موجود، از میان اشتراک کنندکان گروه دادخواهی تشکیل گردید و پلان کاری را برای از بین بردن این مشکل در جلسه اعضای گروه دادخواهی  با نماینده  بخش دادخواهی  ترح کردند.

نماینده دادخواهی موسسه همراه با شش تن از اعضایی گروه دادخواهی با همکاری ولسوال پغمان  مقدار پول را برای ساخت کثافت دانی در حوزه در زرگر این ولسوالی تهیه کردند . کار ساخت این کثافت دانی با تهداب گزای ان توسط ولسوال پغمان در حضور نماینده های مردم ، نماینده های ریاست شاروالی پغمان و نماینده های بخش دادخوداهی موسسه اغاز شد. بعد از گذاشتن سنگ تهداب این کثافت دانی ولسوال پغمان وعده کرد که با همکاری شاروالی و مردم برای هر قریه زمینه ساخت کثافت دانی و انتقال کثافات را مساعد میکند و دیگر مردم این ولسوالی شاهد چنین مشکلی در ولسوالی پغمان نخواهد بود.

پس از پیگیری گروه دادخواهی و هماهنگی ریس شورای باز سازی اقای میربهاوالدین کار پاک کاری قریه ها از کثافات و ساخت کثافت دانی ها جریان دارد. و همچنان یک کثافت دانی در قریه پشته ولسوالی پغمان به بهره برداری سپرده شده است.


Warning: Use of undefined constant php - assumed 'php' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/dsawcoor/public_html/wp-content/themes/en/footer.php on line 7
  •    تلفن: 00 93 700 44 44 78
  •    ایمیل: info@dsawco.org
  •    آدرس:House #7- 1st St-BMC Alley- Karte 4- Kabul- Afghanistan

تیم ما