EN +93 700 44 44 78 info@dsawco.org

داستان موفقیت: گسترش همکاری مردم در امر نظافت با شاروالی کابل

ولایت کابل در زون مرکزی کشورموقعیت دارد ، مرکز آن شهر کابل است. که پایتخت افغانستان نیز میباشد.

 یکی از مشکلات  اساسی باشنده گان ولایت کابل  تجمع زباله ها(کثافات)  و نبود جای مناسب برای زباله ها است، که مردم  این  ولایت  از آن به شدت رنج میبرند به دنبال راه حل مناسبی برای آن بودند.

به گفته های باشنده گان این ولایت  مسئله محیط زیست، مسئله این منطقه یا آن منطقه، مسئله‌ی این شخص یا آن شخص نیست بلکه موضوعی کشوری و ملی است که باید برای حل مشکلات مرتبط با آن، همه دست به دست یکدیگر دهند و در قسمت پاک نکهداشتن شهر با شاروالی همکار باشند.

موسسه انکشاف و حمایت از زنان و کودکان افغان با حمایت از موسسه بین المللی کانترپارت و بر اساس برنامه مشارکت مدنی، سیمینار دو روزه ی را تحت عنوان تعلیمات مدنی و گفتمان اجتماعی برگزار کردند. در این سیمینار دو روزه معلومات کلی درباره حقوق بشر، قاچاق انسان، دیموکراسی، جامعه مدنی، قوای سه گانه برای اشتراک گنندکان تدریس شد. به تعداد 30 خانم و 30 مرد در این برنامه اشتراک داشتند که فعالین مدنی، اعضایی شورای محل، اساتید مکتب از جمله اشتراک گنندگان در این برنامه بود.پس از برگزاری گفتمان اجتماعی در سطح ولایت و شناسایی این مشکل به عنوان اولویت این ولایت ، برای پیگیری چالش موجود، از میان اشتراک کنندکان گروه دادخواهی تشکیل گردید.

نماینده دادخواهی موسسه همراه با 25 تن از اعضایی گروه دادخواهی با هم جمع شدند و در قسمت پاگ کاری حوزه اول شهر کابل در قالب یک فعالیت مدنی سهیم شدند. این گروه در جریان پاک کاری ساحه حوزه اول از باشنده گان همان ناحیه خواستند که در پاک نکهداشتن شهر با شاروالی هکاری کنند.


Warning: Use of undefined constant php - assumed 'php' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/dsawcoor/public_html/wp-content/themes/en/footer.php on line 7
  •    تلفن: 00 93 700 44 44 78
  •    ایمیل: info@dsawco.org
  •    آدرس:House #7- 1st St-BMC Alley- Karte 4- Kabul- Afghanistan

تیم ما