EN +93 700 44 44 78 info@dsawco.org

دهمین برنامه تعلیمات مدنی و گفتمان اجتماعی قریه فراشا پغمان

         در برنامه ایی که درفراشا برگذار شد 30 نفر اشتراک کننده شرکت داشتند که همه آنها را خانم ها تشکیل میداد که این برنامه در منزل یکتن از باشندگان قریه برگزار شد برنامه طبق اجندا شروع شد و در قسمت اول در مورد تاریخ افغانستان ، مردم سالاری و شورای ملی یا قوه مقننه معلومات ارائه شد و اشتراک کننده ها گفتند که خوبست تا خود مردم در مورد نظام دموکراسی تحقیق کنند و پشتیبان آن باشد . شورای ملی باید در آنجا از مردم نمایندگی کند و یک قوه نباید به کار قوه دیگر دخالت کند .درقسمت بعد در مورد قوه مقننه و قوه قضائیه ، انتخابات ، حقوق بشر ، جامعه مدنی معلومات داده شد و خانم ها گفتند  که جامعه مدنی همیشه از مردم پشتیبانی کرده و خواهان حل مشکلاتشان از دولت شده است.و خانم ها خواستند تا حق  حقوق هر فرد برایش محیا گردد .در این برنامه مردم خیلی با انگیزه و علاقه مند به این موضوعات بودند و ابراز خرسندی کردند که در این برنامه اشتراک داشتند.در این برنامه تیم کاری با هیچ مشکل جدی برابر نشدند و با رضایت کامل برنامه را پیش بردند.

روز دوم گفتمان اجتماعی برگزار شد

ابتدا مردم مشکلات خود را باز گو کردند

1-نبود آب آشامیدنی

2-نبود قیر یا سیمت کوچه ها

3-نبود کورس سواد آموزی و خیاطی

4-نبود زمینه کار بامزد برای خانم های خانه

5-نبود جای برای کثافات

مشکل اساسی نبود جای برای کثافات در قریه شناسایی شد

مردم شاروالی را مسئول دانستند و گفتند که وزارت و ارگانهای مربوطه در این قسمت هیچگونه راهکاری را ارایه ننموده و توجه به مشکلات ما مردم ندارند. و در آخر گروه دادخواهی تشکیل شد تا پیگیر برای حل مشکل خود باشند.

CE10 (2)    CE10 (3)

CE10 (4)    CD10 (1)

CD10 (2)    CD10 (3)


Warning: Use of undefined constant php - assumed 'php' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/dsawcoor/public_html/wp-content/themes/en/footer.php on line 7
  •    تلفن: 00 93 700 44 44 78
  •    ایمیل: info@dsawco.org
  •    آدرس:House #7- 1st St-BMC Alley- Karte 4- Kabul- Afghanistan

تیم ما