EN +93 700 44 44 78 info@dsawco.org

دومین برنامه گفتمان اجتماعی در سطح نواحی-کابل

 

     برنامه به تاریخ 14 ماه (اگست) از سه ناحیه کابل  (شهرک اتفاق ، شهرک عرفانی ، سرکاریز ،ایستگاه نانوایی)که شامل 43 تن اشتراک کننده ، 10 مرد و 33 زن بود برگزار شد. برنامه با قرائت از کلام الله شریف توسط جعفر محمدی آغاز شد. اشتراک کنندگان و مهمانان برنامه با همدیگر معرفت حاصل کردند. مسول موسسه خانم زهرا سپهر  سخنانی را غرض روشن شدن مفهوم گفتمان اجتماعی ایراد نمود.همچنان معنا و مفهوم دادخواهی برای اشتراک کنندگان تشریح و روشن ساخته شد. . ابتدا مشکلات عمده و اساسی از سه ناحیه  که سد راه مردم بود در قالب یک پرزینتیشن توسط خانم جمیله عزیزی منیجر پروژه ارایه گردید  و بعد مشکلات شناسایی شده از سکتور های مختلف به اساس رای اشتراک کننده ها اولویت بندی شد و سه مشکل را به حیث مشکلات اساسی و مشترک از سه ناحیه  انتخاب گردند. بعد اشتراک کننده ها به سه گروپ به اساس مشکلات شناسایی شده تقسیم شدند و گار گروپی را  با حضور مدیران سکتور های مربوطه برای حل مشکلات و این که چی کسی چیگونه و چی وقت میتوانند مشکلات را حل کنند  انجام دادند . بعد کار های گروپی توسط نماینده هر گروپ تشریح داده شد و از هر گروپ دو تن به عنوان اعضای گروه دادخواهی در سطح ناحیه  به رای اکثریت انتخاب شدند در پایان برنامه ریس ناحیه 13 اقای رحیمی  سخنرانی کردند و با تشکری از موسسه به خاطر برگذاری برنامه وعده سپردن که برای حل مشکلات شناسایی شده همکاری های لازم را انجام خواهند داد برنامه با سخنرانی خانم زهرا سپهر ریس موسسه به پایان رسید.

  

 

در این برنامه یک روحیه خوب مردمی ایجاد شد و همه اشتراک کننده ها به این باور رسیدند که میتوانند مشکلات خودشان را با همکاری مردم و دولت حل نمایند .

     سه  مشکل اساسی و مشترک گرفته شد :

مشکل اول : خدمات شهری

الف: عدم مدیریت زباله ها

راه حل : افزایش امکانات و وسایل برای جمع اوری زوباله از طریق شهر داری کابل و  واگذار کردن انتقال زباله ها به سکتور های خصوصی همچنان انگیزه دادن به مردم برای جمع اوری کثافات جهت جلوگیری از الودگی محیط زیست.

ب : کمبود اب اشامیدنی

راه حل : جلوگیری از استفاده بی رویه اب های زیر زمینی ، هدایت و مدیریت اب های سطحی استفاده مجدد یا تصفیه اب های استفاه شده.

ج : کمبود برق (پرچوی برق )

راه حل : تقویت انرژی سولری و بادی ، احداث و ایجاد بند های برق

مشکل دوم: صحت

الف :نبود مراکر صحی در ناحیه 13

راه حل: برای حل این مشکل از طرف اهالی ولسوالی پیشنهاد صورت گرفته و طی مراحل شده است اما در بورد وزارت صحت عامه همچنان باقی مانده است.

2- برای ارتقای کلینیک معتادین از طرف شورای مردم پیشنهاد صورت گیرد و به تایید مقام ولسوالی به مقام ولایت راجع گردد.

ب: نبود داکتر و ادویه در مراکز  .

راه حل : نظارت وزارت صحت عامه بالای شفاخانه های شخصی و دولتی کفتگوی حضوری نماینده ها با مسولین .

 

 

  • مشکل سوم: معارف

الف : نبود تعمیر مکتب در شهرک اتفاق

راه حل : زمین وجود دارد وزارت معارف برای ساخت تعمیر توجه کنند.

    ب: نبود امنیت در مکتاب دشت برچی و سوء استفاده از صلاحیت های وظیفوی.

راه حل : توظیف گارد های امنیتی و نظارت درست از مکاتب و شنیدن شکایات شاگردان.


Warning: Use of undefined constant php - assumed 'php' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/dsawcoor/public_html/wp-content/themes/en/footer.php on line 7
  •    تلفن: 00 93 700 44 44 78
  •    ایمیل: info@dsawco.org
  •    آدرس:House #7- 1st St-BMC Alley- Karte 4- Kabul- Afghanistan

تیم ما