EN +93 700 44 44 78 info@dsawco.org

بیست و یکمین و بیست و دومین برنامه از سلسه برنامه های آموزش های مدنی در “شهرک اتفاق” ناحیه سیزدهم

بیست و یکمین و بیست و دومین برنامه از سلسه برنامه های آموزش های مدنی در “شهرک اتفاق” ناحیه سیزدهم برای 60 نفر اشتراک کننده زن و مرد در صنف های جداگانه برگزار شد.

این برنامه از ساعت 8:30 صبح طبق آجندا شروع و تا ساعت 3 عصر به مدت یک روز دوام یافت. در نخست اهداف پروژه و هدف از برگزاری این برنامه تشریح و اشتراک کننده گان به معرفی گرفته شد. سپس در مورد تاریخ افغانستان، مردم سالاری، انتخابات، جامعه مدنی، حقوق بشر، قاچاق انسان و آزار و اذیت جنسی مطابق با موضوعات دستنامه آموزشی معلومات مفصل ارایه گردید و نیز نظرات اشتراک کننده نسبت به هر موضوع شنیده شد

.

در جریان این آموزش و بحث ها در بخش اشتراک کننده های مرد موضوعات مطرح شده به بحث گرفته شد که خلاصه نظریات و تجارب شان به شرح زیر است.

  1. اشتراک کننده گان دموکراسی و مولفه های آن را یک بحث بسیار مهم و موضوع جالب دانستند که نیازمند توضیحات بیشتر برای مردم عام است.
  2. آنها از حضور گسترده مردم شهرک اتفاق در انتخابات ابراز خرسندی نمودند اما خواستار کار و توجه به مشکلات شان از طرف دولت شدند.
  3. اشتراک کننده گان در مورد حقوق بشر و جامعه مدنی نظرات شان را ابراز داشته و آنرا لازم و ملزوم هم دانستند.
  4. آنها آزار و اذیت جنسی را یک فرهنگ بد دانسته و مبارزه با آن را با دستورات اسلامی و تلاش جمعی همه اقشار جامعه دانستند.
  5. آنها همچنین خواستار افزایش زمان و دفعات جلسات در مورد موضوعات درسی شدند.

همچنان زنان نیز چهار موضوع زیر را در بحث ها و تجارب شان مطرح نمودند

  

  .

  1. مردم باید برای کسی رای بدهند که در موردش معلومات مکمل داشته باشند.
  2. در مورد حقوق بشر باید اگاهی دهی بیشتر شود از طریق رسانه ها و نهاد های مدنی چرا که مردم در مورد حقوق بشر و مخصوصا حقوق زنان اگاهی کامل ندارند.
  3. برای از بین رفتن مشکل قاچاق انسان باید امنیت مردم تامین و زمینه کار برای جوانان مساعد گردد .
  4. ازار و اذیت جنسی در افغانستان به یک فرهنک مبدل شده است و باید برای از بین بردن این مشکل یک نهاد مشخص کار کند و به شکایات قربانی های ازار و اذیت رسیده گی شود.

در اخیر جلسه بحث ها و نظریات اشتراک کننده گان با جمع بندی و نتیجه گیری به پایان رسید.


Warning: Use of undefined constant php - assumed 'php' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/dsawcoor/public_html/wp-content/themes/en/footer.php on line 7
  •    تلفن: 00 93 700 44 44 78
  •    ایمیل: info@dsawco.org
  •    آدرس:House #7- 1st St-BMC Alley- Karte 4- Kabul- Afghanistan

تیم ما