EN +93 700 44 44 78 info@dsawco.org

سومین برنامه گفتمان ولایتی-کابل

     برنامه به تاریخ 11ماه (سپتامبر) از سه ناحیه کابل و سه ولسوالی   (کلکان ، گلدره  ، ناحیه 3 ،ناحیه 13 و ناحیه 18)که شامل 65 تن اشتراک کننده ، 49 مرد و 22 زن بود برگزار شد. برنامه با قرائت از کلام الله شریف توسط قاری احمدی  آغاز شد. اشتراک کنندگان و مهمانان برنامه با همدیگر معرفت حاصل کردند. مسول موسسه خانم زهرا سپهر  سخنانی را غرض روشن شدن مفهوم گفتمان اجتماعی ایراد نمود.همچنان معنا و مفهوم دادخواهی برای اشتراک کنندگان تشریح و روشن ساخته شد. . ابتدا مشکلات عمده و اساسی از سه ناحیه و سه ولسوالی  که سد راه مردم بود در قالب یک پرزینتیشن توسط خانم جمیله عزیزی منیجر پروژه ارایه گردید  و بعد مشکلات شناسایی شده از سکتور معارف بخش بندی شد  . بعد اشتراک کننده ها گار گروپی را  با حضور نمایند وزارت معارف برای حل مشکلات و این که چی کسی چیگونه و چی وقت میتوانند مشکلات را حل کنند  انجام دادند . بعد کار گروپی توسط نماینده گروپ تشریح داده شد و سه  تن به عنوان اعضای گروه دادخواهی در سطح ولایت به رای اکثریت انتخاب شدند در پایان برنامه اقای اقبال قاری زاده مشاور ارشد در امور اصلاحات اداری و سرپرست ریاست سارندوی معارف صحبت کردند  و با تشکری از موسسه به خاطر برگذاری برنامه وعده سپردن که برای حل مشکلات شناسایی شده همکاری های لازم را انجام خواهند و وعده سپردن که تمام مشکلات را طی یک یک گذارش به وزیر معارف پیش کش خواهد کردند برنامه با سخنرانی خانم زهرا سپهر ریس موسسه به پایان رسید.

 

 

در این برنامه یک روحیه خوب مردمی ایجاد شد و همه اشتراک کننده ها به این باور رسیدند که میتوانند مشکلات خودشان را با همکاری مردم و دولت حل نمایند .

مشکل معارف

الف : برخورد نامناسب مدیران و اساتید با شاگردان  

راه حل : پیگیری این مشکل از طریق ترتیب عریضه به بخش مشاوریت و رسیده گی به شکایات وزارت معارف  و نشت با مسولین این وزارت .

ب : عدم توجه به امنیت مکاتب در ولایت کابل  

راه حل : دیدار با معین وزارت معارف و پیگیری این مشکل با همکاری مدیران مکاتب و خانواده های دانش اموزان.

ج : مشکل کمبود کتب دینی فقه جعفری در مکاتب

راه حل : دیدار با مسولین وزرات معارف و پیگیری این مشکل از طریق مشاوریت ارشد اصلاحات اداری این وزارت

 
  .


Warning: Use of undefined constant php - assumed 'php' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/dsawcoor/public_html/wp-content/themes/en/footer.php on line 7
  •    تلفن: 00 93 700 44 44 78
  •    ایمیل: info@dsawco.org
  •    آدرس:House #7- 1st St-BMC Alley- Karte 4- Kabul- Afghanistan

تیم ما