EN +93 700 44 44 78 info@dsawco.org

نماینده سرمنشی سازمان ملل برای حمایت از کودکان افغان معرفی شد

لیلا زورگی بعنوان نماینده سرمنشی سازمان ملل متحد برای حمایت از کودکان افغان در کشور معرفی شد، همزمان خانم زورکی گفت که در طول سال های گذشته در افغانستان حقوق کودکان پایمال شده است.

مقام های وزارت خارجه کشور یکجا با لیلا زورکی امروز یک نشست خبری مشترکی را برگزار کردند و از مشکلات کودکان در کشور گفتند.
خانم زورکی می گوید که کودکان در افغانستان به یک سردرگمی و آینده نامعلوم به سر می برند که تداوم این روند برای کودکان و جامعه تاثیرات منفی دارد.
او می گوید که برای تمامی کودکانی که در افغانستان زندگی می کنند باید امیدی به اینده داده شود.
نماینده سرمنشی سازمان ملل متحد برای کودکان در کشور می گوید که حمایت از کودکان در افغانستان ثبات سیاسی و صلح پایدار را به وجود میاورد.
در همین حال حکمت خلیل کرزی معین سیاسی وزارت امور خارجۀ کشور در نشست خبری مشترک گفت که دولت افغانستان متعهد است تا از کودکان حمایت کند.
کرزی می گوید با وجود برنامه های گوناگون برای حمایت از کودکان در کشور، هنوز هم کودکان با چالش ها و مشکلات زیادی روبرو هستند.
او می گوید که در برخی مناطق ناامن کشور مکاتب بروی کودکان بسته است که این خود نشان دهنده پایمال شدن حقوق کودکان را نشان می دهد.
کرزی گفت، باید همکاری های مشترک به وجود بیاید تا مکاتب در تمامی نقاط افغانستان به روی کودکان باز شود.
معین سیاسی وزارت خارجه کشور افزود در شرایط جنگی زمینه برای سرباز گیری شورشیان از کودکان بیشتر فراهم می شود.
عبدالله عبدالله رییس اجرایی کشور روز گذشته در تجلیل از سالروز خروج نیروهای شوروی از افغانستان خطاب به گروه های تروریستی گفت از کودکان در حملات انتحاری و میدان های جنگ استفاده نکنند.
سازمان ملل متحد در حالی نماینده خود برای حمایت از کودکان در افغانستان را معرفی می کند که پیش از این در یازدهم جوزا (روز جهانی کودک) اعلام شده بود که شش میلیون کودک کارگر در کشور وجود دارد.
یکی از کار های که با رشد جسمی و فکری کودکان ناسازگار است، کار های شاقه گفته شده است.


Warning: Use of undefined constant php - assumed 'php' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/dsawcoor/public_html/wp-content/themes/en/footer.php on line 7
  •    تلفن: 00 93 700 44 44 78
  •    ایمیل: info@dsawco.org
  •    آدرس:House #7- 1st St-BMC Alley- Karte 4- Kabul- Afghanistan

تیم ما