EN +93 700 44 44 78 info@dsawco.org

اتحادیه اروپا خواستار مجازات عاملان خشونت علیه زنان در افغانستان شد

فرستاده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان، از دولت وحدت ملی خواسته است که عاملان خشونت علیه زنان را شناسایی و مجازات کند.

فرانز مایکل میلبن، گفته است که محو خشونت و تبعیض علیه زنان و دختران از اهداف و پالیسی حقوق بشر اتحادیه اروپا است و دولت افغانستان در راستای تحقق این اهداف باید با اتحادیه اروپا همکاری کند.
آقای میلبن در اعلامیه ای که به مناسبت ۲۵ نوامبر روز جهانی محو خشونت علیه زنان منتشر کرده به سنگسار رخشانه در ولایت غور اشاره کرده و این عمل را غیر قابل قبول برای اتحادیه اروپا خوانده است.
میلبن گفته است: “دولت افغانستان باید اطمینان دهد افراد که مسوول چنین جرایم (سنگسار) اند تحت پیگرد قرار گیرند، من دولت افغانستان را ترغیب می کنم تا تلاش های خود را به هدف توقف خشونت علیه زنان افزایش دهد.”
در سالهای گذشته موارد، جدی و تکاندهنده ای از خشونت علیه زنان در افغانستان، گزارش شده است.
اخیرا طالبان یک دختر جوان را در ولایت غور در ملاء عام سنگسار کردند، در همین ولایت یک دختر و پسر از سوی محکمه ابتدایی این ولایت شلاق خورند و همچنان یک دختر دیگر پس از ضربات شلاق جان داده است.
گفته شده است اتهام بیشتر دختران که مورد خشونت قرار گرفته فرار از خانه بوده است این در حالیست که دولت اعلام کرده بود که فرار از خانه برای زنان و دختران جرم تلقی نمی شود.
با آنهم بر اساس گزارش ها، سطح تهدید و خشونت علیه زنان در افغانستان افزایش یافته و این خشونت ها سبب نگرانی زنان در مورد امنیت آنها و خانواده های آنان شده است.
برگزاری محاکم صحرایی و اجرایی احکام خشونت آمیز مانند سنگسار بدون اینکه جرم متهم مشخص شود، از دیگر نگرانی های زنان است که بیشتر در مناطق دور افتاده و خارج از کنترول دولت رخ می دهد.
در چند سال گذشته، بارها زنان به اتهامات که هنوز صحت و سقم آن مشخص نشده مورد مجازات سنگین قرار گرفته اند.
پیا شتنوال، رییس ماموریت پولیس اتحادیه اروپا در افغانستان می گوید که جدی گرفتن قانون محو خشونت علیه زنان توسط دولت افغانستان حیاتی است.
شتنوال می گوید نظام قضایی افغانستان باید براساس مکلفیت های خود عمل کرده تا به این مشکلات پاسخ داده شود، عاملان جرایم علیه زنان را مجازات کرده و برای قربانیان عدالت را فراهم کند.


Warning: Use of undefined constant php - assumed 'php' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/dsawcoor/public_html/wp-content/themes/en/footer.php on line 7
  •    تلفن: 00 93 700 44 44 78
  •    ایمیل: info@dsawco.org
  •    آدرس:House #7- 1st St-BMC Alley- Karte 4- Kabul- Afghanistan

تیم ما