EN +93 700 44 44 78 info@dsawco.org

احتمال مرگ دختر جوان در غور پس از اجرای ضربات شلاق

دختر جوان ۲۶ ساله که به اتهام فرار از منزل در ولایت غور در غرب کشور محکوم به مجازات شلاق شده بود، جان داده است.

خانواده این دختر به سیما جوینده والی غور، گفته که دخترشان پس از ضربات شلاق جان داده است، این حکم از سوی افرادی که مسلح غیر مسوول خوانده شده در ولسوالی شهرک ولایت غور اجرا شده است.
ضربات شلاق در ملاعام بر این دختر اجرا شد.
سیما جوینده می گوید که خانواده دختر مدعی است که دخترشان پس از اینکه حکم شلاق بر او جاری شد، وضعیت خوبی نداشت و بلافاصله جان داده است.
خانم جوینده می گوید که هیاتی تشکیل شده تا در این مورد تحقیق کند.
گفته شده که این دختر به خانه مامایش در هرات رفته بوده اما یک محکمه غیر دولتی در غور او را به اتهام فرار از منزل مورد محاکمه قرار داده است.
پولیس ولایت غور هم گفته که در این مورد تحقیقات را آغاز کرده است تا علاوه بر پیدا کردن دلایل مرگ این دختر جوان، کسانیکه در محکمه و اجرای حکم شلاق بر او نقش داشتند نیز شناسایی و دستگیر شوند.
در کمتر از سه ماه این سومین رویداد نقض آشکار حقوق بشری و خشونت علیه زنان در ولایت غور است که خبرساز می شود.
در ماه سنبله امسال یک دختر و پسر جوان به جرم آنچه رابطه نا مشروع خوانده شد، هر کدام شان صد ضربه شلاق خوردند.
پس از آن در ماه عقرب در منطقه غلمین، دختری به نام رخشانه به اتهام فرار از منزل و ارتباط نامشروع به شکل وحشتناک از سوی طالبان سنگسار شد.
محمد اشرف غنی، هیاتی را برای بررسی و تحقیق در این باره به منطقه فرستاده است و به نیروهای امنیتی نیز دستور داد که عاملان این رویداد شناسایی و به پنجه قانون سپرده شود.
اما هنوز از هیات اعزامی و دستگیری عاملان این سنگسار خبری در دست نیست.
گفته شده که به دلیل معافیت از قانون و عدم دسترسی دولت به مناطق دور دست، خشونت علیه زنان و نقض حقوق بشری در افغانستان در حال افزایش است.


Warning: Use of undefined constant php - assumed 'php' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/dsawcoor/public_html/wp-content/themes/en/footer.php on line 7
  •    تلفن: 00 93 700 44 44 78
  •    ایمیل: info@dsawco.org
  •    آدرس:House #7- 1st St-BMC Alley- Karte 4- Kabul- Afghanistan

تیم ما