EN +93 700 44 44 78 info@dsawco.org

انتشار یک ویدیو از لت و کوب دختر و مادری در مالستان جنجال تازه آفرید

از چند روز بدین سو، ویدیویی که در آن ظاهرا یک دختر با مادرش به شدت از سوی چند مرد مورد ضرب و شتم قرار می گیرد، در شبکه های های اجتماعی دست به دست می شود.

در این ویدیو دیده می شود که دستکم سه مرد با چوب های دست داشته شان به شدت دو زن را که گفته شده مادر و دختر هستند، برای چندین لحظه به شکل پیهم لت و کوب می کنند.
زنان با چیغ و فریاد از دست مردان فرار می کنند اما مردان خشمگین همچنان آنها را تعقیب می کنند و مورد خشونت قرار می دهند.
این رویداد در قریه موسوم به پشه خانه از مربوطات ولسوالی مالستان ولایت غزنی رخ داده است، و گفته شده که این دو زن محکمه صحرایی شده اند.
ضامن علی هدایت، ولسوالی مالستان، وقوع رویداد را تایید کرد اما می گوید که هیچ یکی از طرفین شکایتی در این مورد به ادارات دولتی ثبت نکرده اند.
آقای هدایت به خبرگزاری بخدی گفت: “دعوا و منازعات حقوقی همیشه بین فامیل ها و همسایه ها رخ می دهد، مردم منطقه محروم هستند، بعضی اوقات بر سر آب و یا کدام مسایل دیگر باهم جنگ و دعوا می کنند.”
او می گوید که این خشونت از سوی هیچ ارگان و نهاد مورد پیگرد قرار نگرفته است. زیرا به گفته ولسوال از کسی در این مورد شکایتی نشده است.
اصل داستان
به تاریخ دو ثور امسال، خانواده ای در قریه پشه خانه مالستان می خواسته لوله آب را از دریا و از بالای زمین های زراعتی مردم به خانه ای که در حال ساخت بوده برساند، که با مخالفت شماری از صاحبان این زمین ها مواجه شده اند.
با سماجت این خانواده، چند مرد خشمگین، دختر و مادر خانواده را در ملاعام به شدت مورد لت و کوب قرار می دهند.
پسر این خانواده به یک ویبلاک محلی در مالستان گفته است که مادر و خواهرش به شکل بی رحمانه مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند.
او مدعی شده که به ولسوالی شکایت کرده اما برای بار اول به شکایت آنها توجه نشد و زمانیکه ویدیو را به مسئولان دولتی این ولسوالی تحویل داده انها برای سه روز عاملان این خشونت را بازداشت کردند و سپس به این خانواده گفته که اختلاف تان را میان خود حل کنید.


به گفته پسر خانواده ریش سفیدان فیصله کردند که عاملان این خشونت باید برای درمان دختر و مادر سه صد هزار افغانی پرداخت کنند.
پرداخت رشوه
عبدالعلی محمدی، رییس محکمه مالستان، احسانی، سرپرست قوماندانی امنیه و جلیل آمر امنیت قوماندانی امینه مالستان از وقوع این حاثه اظهار بی خبری کرده و گفتند که شکایتی در این مورد دریافت نکرده اند.
برخی از مردم محل اما مدعی هستند که ولسوال با دریافت رشوه از رسمی شدن پرونده به ادارات دولتی خود داری کرده و به خانواده ای که مورد خشونت قرار گرفته، گفته که دیگر به شکایت انها رسیدگی نمی شود.
به گفته باشندگان محل عاملان این خشونت با پرداخت رشوه به مسئولان دولتی ولسوالی انها را قناعت داده اند که از درج شکایت خانواده قربانی خود داری کنند.
خبرگزاری بخدی با محمدعلی احمدی، معاون والی غزنی در این مورد صحبت کرد، آقای احمدی می گوید که این حادثه را بررسی می کند.
گفته شده است که هنوزهم خانواده قربانی از سوی عاملان این خشونت تهدید می شوند.


Warning: Use of undefined constant php - assumed 'php' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/dsawcoor/public_html/wp-content/themes/en/footer.php on line 7
  •    تلفن: 00 93 700 44 44 78
  •    ایمیل: info@dsawco.org
  •    آدرس:House #7- 1st St-BMC Alley- Karte 4- Kabul- Afghanistan

تیم ما