EN +93 700 44 44 78 info@dsawco.org

برنامه های تشکیل گروه دادخواهی از قریه های شکردره و نواحی کابل

به اساس پلان کاری پروژه مشارکت مدنی و به ادامه برنامه های اموزش مدنی و گفتمان های اجتماعی موسسه انکشاف و حمایت از زنان و کودکان افغان به تاریخ 7 اگست سال 2017 جلسه گروه دادخواهی را  برگذار کردند. در این جلسه 7 تن به نماینده گی از 5 قریه ولسوالی شکردره که اعضای گروه داد خواهی این ولسوالی بودند  اشتراک کردند. در نخست هدف از تشکیل این گروه برای اشتراک کننده ها توضع داده شد و بعد شرکت کننده ها روی مشکلات اساسی ولسوالی شکردره که در برنامه گفتمان اجتماعی در سطح ولسوالی شناسایی شده بود بحث کردند، و از بین 5 مشکل عمده سه مشکل را که یکی خراب بودن سرک ولسوالی و اعمار مجدد آن، مشکل دوم نبود سرد خانه ها برای محصولات زراعتی ، مشکل سوم آن نبود برق را انتخاب کردند و برای این مشکلات راه های حل پیشنهاد کردند. برای اعمار مجدد سرک قرار است با ولسوال و قوماندان لطف الله دیدار داشته باشند و همچنان برای اعمار سرد خانه ها برای محصولات زراعتی با داکتر ضیاء ، والی پیشین تخار دیداری داشته باشند و در اخیر برای مشکل نبود برق هماهنگی و دیدار با ولسوال را ضمیمه ی دیدار هایشان کردند. از جمله 7 تن که در جلسه شرکت کرده بودند اقای محمد محفوظ  که ملک یکی از قریه های ولسوالی شکردره  است ، به حیث نماینده این گروه انتخاب شد و وعده سپرد که برای حل مشکلات و تنظیم ملاقات ها کار های لازم را انجام میدهد.

   

سومین جلسه گروه دادخواهی

به اساس پلان کاری پروژه مشارکت مدنی و به ادامه برنامه های اموزش مدنی و گفتمان های اجتماعی موسسه انکشاف و حمایت از زنان و کودکان افغان به تاریخ 14 اگست سال 2017 جلسه گروه دادخواهی را  برگذار کردند. در این جلسه 6 تن به نماینده گی از سه ناحیه شهر کابل  که اعضای گروه داد خواهی این نواحی  بودند  اشتراک کردند. در نخست هدف از تشکیل این گروه برای اشتراک کننده ها توضع داده شد و بعد شرکت کننده ها روی مشکلات اساسی سه ناحیه  که در برنامه گفتمان اجتماعی در سطح ناحیه  شناسایی شده بود بحث کردند، و از بین 5 مشکل عمده سه مشکل را که یکی مشکل نبود اساتیت ،نبود مواد درسی ، زیاد بودن مضامین درسی ،نبود و در کل مشکلات که در مکاتب در این سه ناحیه و، وجود دارد مشکل دوم ازدیاد کثافات و عدم توجه ریاست تنظیف شاروالی در این سه ناحیه  ، مشکل سوم ازار و ازیت دختران و خانم ها در ناحیه ششم و سیزدهم  را انتخاب کردند و برای این مشکلات راه های حل پیشنهاد کردند. برای حل مشکلات معارف قرار است لیست مکاتب که مشکل بیشتر دارند به ریاست پلان وزارت معارف برده شود و برای حل مشکلات با ریس ریاست پلان دایدار داشته باشند  و همچنان قرار است  برای حل مشکل ازدیاد کثافات با ریس تنظیف شاروالی کابل دیدار داشته باشند و در اخیر برای حل مشکل ازار و ازیت خانم ها و دختران قرار است با امر حوزه ششم و سیزدهم دایدار داشته باشند و از انها تهد بیگیرند که این مشکل را به طور کلی حل خواهد کرد. از جمله 6 تن که در جلسه شرکت کرده بودند اقای علی احمد حصاری که استاد یکی از دانشگاه ها است  ، به حیث نماینده این گروه انتخاب شد و وعده سپرد که برای حل مشکلات و تنظیم ملاقات ها کار های لازم را انجام میدهد.


Warning: Use of undefined constant php - assumed 'php' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/dsawcoor/public_html/wp-content/themes/en/footer.php on line 7
  •    تلفن: 00 93 700 44 44 78
  •    ایمیل: info@dsawco.org
  •    آدرس:House #7- 1st St-BMC Alley- Karte 4- Kabul- Afghanistan

تیم ما