EN +93 700 44 44 78 info@dsawco.org

تجلیل از روز جهانی محو خشونت علیه زنان در پروان

ز روز جهانی محو خشونت علیه زنان با چند هفته تاخیر روز گذشته در ولایت پروان در شمال کشور بزرگداشت به عمل آمد.

در مراسمی که به این منظور در شهر چاریکار مرکز این ولایت برگذار گردیده بود مسولان محلی ، عالمان دینی و دها تن از زنان اشتراک کرده بودند.
نادره گیا رییس امور زنان ولایت پروان در این مراسم با ابراز قدردانی از رسانه محلی به خصوص خبرگذاری بخدی گفت: که تبلیغات رسانه یی، همکاری مقام های محلی، عالمان دین و شهروندان این ولایت سبب شده است تا میزان خشونت در این ولایت نسبتا به ولایات دیگر به حداقل خود برسد.
او همچنان از مردم و مسولان خواست تا در راستایی محو خشونت علیه زنان با این ریاست همکاری کنند.
محمد عاصم عاصم والی پروان نیز در این نشست بی سوادی، فقر و جنگ را سرچشمه تمامی خشونت ها دانسته او همزمان گفت تا زمانی که این سه پدیده در جامعه وجود داشته باشد؛ خشونت ها در جامعه ما ادامه خواهند داشت.
شماری از اشتراک کننده گان در این نشست از پایمال شدن حقوق زنان در کشور ابراز نگرانی کردند.
اشتراک کنندگام می گویند همانگونه که زنان در سایر عرصه ها از حقوق شان محرومند؛ در عرصه سیاسی نیز از خانم ها به صورت درست استقابل نمی شود و حق و حقوق خانم ها پایمال می شود.
از روز جهانی محو خشونت در پروان در حال بزرگداشت می شود که چند روز پیش رییس امور زنان این ولایت گفت در نه ماه امسال خشونت علیه زنان افزایش یافته است.
بافت جامعه سنتی، عدم آگاهی مردان از حقوق زنان، رسم و رواج های ناپسند و ده ها مورد دیگر در ولسوالی های دور دست و ولایت ها از عواملی خوانده شده که میزان خشونت در برابر زنان را افزایش داده است.


Warning: Use of undefined constant php - assumed 'php' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/dsawcoor/public_html/wp-content/themes/en/footer.php on line 7
  •    تلفن: 00 93 700 44 44 78
  •    ایمیل: info@dsawco.org
  •    آدرس:House #7- 1st St-BMC Alley- Karte 4- Kabul- Afghanistan

تیم ما