EN +93 700 44 44 78 info@dsawco.org

خشونت علیه زنان در شمال افغانستان بیست درصد افزایش یافته است

مسوولان دفتر ساحوی کمیسیون حقوق بشر در زون شمال کشور اعلام کرده اند که در سال ۱۳۹۵ میزان خشونت علیه زنان بیست در صد افزایش یافته است.


دفتر مطبوعاتی ساحوی کمیسیون حقوق بشر با نشر یک اعلامیۀ گفته بیشتر موارد خشونت، لت و کوب زنان است که از سوی اعضای خانواده هایشان و افراد زورمند صورت گرفته و تایید کرده که در برخی موارد لت و کوب زنان حتی منجر به مرگ آنان شده است.
در یک کاپی از این اعلامیه که در اختیار خبرگزای بخدی قرار گرفته آمده است که در سال جاری ۹۰۳ مورد خشونت علیه زنان تنها در چهار ولایت شمال کشور به ثبت رسیده است.
ولایت های بلخ، سمنگان، سرپل و جوزجان از جمله ولایت های است که اغلب موارد خشونت علیه زنان در سال جاری در آنها به ثبت رسیده است.
مسوولان دفتر ساحوی کمیسیون حقوق بشر در زون شمال در حالی از افزایش خشونت ها علیه زنان خبر می دهند که پیش از این محمد اشرف غنی، رییس جمهوری کشور گفته بود که جلوگیری از تکرار تخطی ها و نقض حقوق بشری در افغانستان نیازمند تقویت حاکمیت قانون و دستگاه عدلی و قضایی است.
در همین حال مسوولان دفتر ساحوی کمیسیون حقوق بشر در زون شمال گفته اند که در سال جاری رقم تجاوز جنسی، لت و کوب، خودکشی دختران، محاکمه صحرایی و بدرفتاری علیه زنان نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است.
آنان از مقامات محلی ولایت های شمال خواسته اند با کسانی که نقض حقوق بشری انجام می دهند برخورد جدی کنند و گفته در صورت تطبیق قانون، خشونت علیه زنان کاهش خواهد یافت.


Warning: Use of undefined constant php - assumed 'php' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/dsawcoor/public_html/wp-content/themes/en/footer.php on line 7
  •    تلفن: 00 93 700 44 44 78
  •    ایمیل: info@dsawco.org
  •    آدرس:House #7- 1st St-BMC Alley- Karte 4- Kabul- Afghanistan

تیم ما