EN +93 700 44 44 78 info@dsawco.org

خودکشی دو دختر جوان در ولایت سرپل

خودکشی دو دختر جوان در ولایت سرپل

ازدواج‌‌های اجباری در ولایت سرپل جان دو دختر جوان را گرفت.

نسیمه آرزو؛ رییس امور زنان ولایت سرپل در تماس تلیفونی به رادیو کلید مزار شریف با تایید این خبر گفت: رحیمه 18 ساله و سهیلا 21 ساله با خوردن ماده سمی “مرگ موش” خود را از بین برده اند.

به گفته‌ی وی، رحیمه باشنده قریه “کوترمه” ولسوالی “صیاد” سرپل است،  گفته می‌شود، در یک رویداد مشابه دیگر سهیلا 21 ساله در مرکز ولایت سرپل دست به خود کشی زده است.

خانم آرزو دلیل خودکشی این دختران را خشونت‌های خانوادگی بیان کرده می‌گوید که آنان مجبور به ازدواج اجباری شده بودند، که در نهایت با خوردن “مرگ موش” به زندگی شان پایان دادند.

رییس امور زنان ولایت سرپل می‌افزاید که شوهر سهیلا 21 ساله عضو گروه طالبان بود و فامیلش این دختر را جبرا به ازدواج داده بود.

بر اساس اطلاعات رییس امور زنان ولایت سرپل، از شروع سال جاری تا کنون بیش از 83 قضیه خشونت علیه زنان به اداره ریاست امور زنان این ولایت ثبت  شده که به گفته خانم آرزو این امار نگران کننده است و افزایش قابل ملاحظه‌یی را نسبت به سه ماه اول سال گذشته نشان می‌دهد.

گفتنی است که بیشتر خشونت‌ها در سرپل فرار از منزل، تجاوز جنسی، خودکشی و قتل می باشد

14

.

ولایت سرپل یکی از ولایت شمال کشور است. در چند سال اخیر شاهد خشونت‌های تکاندهنده علیه زنان در این ولایت هستیم.


Warning: Use of undefined constant php - assumed 'php' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/dsawcoor/public_html/wp-content/themes/en/footer.php on line 7
  •    تلفن: 00 93 700 44 44 78
  •    ایمیل: info@dsawco.org
  •    آدرس:House #7- 1st St-BMC Alley- Karte 4- Kabul- Afghanistan

تیم ما