EN +93 700 44 44 78 info@dsawco.org

داستان موفقیت: دولت پاسخگوست، باید حقوق شهروندان را تامین نماید

ولایت کابل در زون مرکزی کشورموقعیت دارد ، مرکز آن شهر کابل است. که پایتخت افغانستان نیز میباشد

مشکلات اساسی باشنده گان این ولایت نبود مکاتب معیاری، نبود آب ، نبود جای مناسب برای کثافات و ازدیاد گثافات ، نبود کلینیک های صحی و خراب بودن سرک ها است  که مردم این ولایت از آن به شدت رنج میبرند. و به دنبال راه حل مناسبی برای این مشکلات بودند.

به گفته ای تعدادی زیادی از باشنده گان این ولایت موجودیت این مشکل باعث کاهش پیشرفت های اجتماعی ، اقتصادی و نداشتن محیط پاک و سالم  در افغانستان  شده است.

موسسه انکشاف و حمایت از زنان و کودکان افغان با حمایت از موسسه بین المللی کانترپارت و بر اساس برنامه مشارکت مدنی، سیمینار دو روزه ی را تحت عنوان تعلیمات مدنی و گفتمان اجتماعی برگزار کردند. در این سیمینار دو روزه معلومات کلی درباره حقوق بشر، قاچاق انسان، دیموکراسی، جامعه مدنی، قوای سه گانه برای اشتراک گنندکان تدریس شد. به تعداد 30 خانم و 30 مرد در هر برنامه اشتراک داشتند که فعالین مدنی، اعضایی شورای محل، اساتید مکتب از جمله اشتراک گنندگان در این برنامه بود.پس از برگزاری گفتمان اجتماعی در سطح ولایت و شناسایی این مشکلات به عنوان اولویت این ولایت، برای پیگیری چالش موجود، از میان اشتراک کنندکان گروه دادخواهی تشکیل گردید و پلان کاری را برای از بین بردن این مشکلات در جلسه اعضای گروه دادخواهی  با نماینده  بخش دادخواهی  ترح کردند.

نماینده دادخواهی موسسه همراه با بیست و پنج  تن از اعضایی گروه دادخواهی ولایتی کنفرانس مطبوعاتی را برگذار کردن و از طریق  رسانه ها صدای خود را به ارتباط مشکلات شناسایی شده به گوش مسولین دولتی رسانیدن.

پس از پیگیری گروه دادخواهی و برگذاری کنفرانس مطبوعاتی مردم ولایت کابل امید وار هستند که مسولین دولتی متوجه مسولیت های خود شده و به مشکلات شان رسیده گی کنند


Warning: Use of undefined constant php - assumed 'php' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/dsawcoor/public_html/wp-content/themes/en/footer.php on line 7
  •    تلفن: 00 93 700 44 44 78
  •    ایمیل: info@dsawco.org
  •    آدرس:House #7- 1st St-BMC Alley- Karte 4- Kabul- Afghanistan

تیم ما