EN +93 700 44 44 78 info@dsawco.org

داستان موفقیت: سرک، زمینه رشد اقتصاد مردم روستا

ولایت کابل در زون مرکزی کشورموقعیت دارد ، مرکز آن شهر کابل است. که پایتخت افغانستان نیز میباشد.ولسوالی شکردره یکی از ولسوالی های این ولایت  است که بیشتر باشندگان این ولسوالی مردم سنی مذهب و تاجک هستند.

مشکل اساسی اهالی این ولسوالی خراب بودن سرک ولسوالی بود، که مردم این ولسوالی  از آن به شدت رنج میبرند. ساکنین این محل ازداشتن این مشکل رنج میبرند و به دنبال راه حل مناسبی برای حل آن بودند.

به گفته ای تعدادی زیادی از باشنده گان این ولسوالی به خصوص اقای عبدامالک ملک دره شکردره خراب بودن این سرک باعث بروز مشکلات جدی در تمام فصول سال به خصوص درفضل زمستان برای مردم این ولسوالی شده است.

موسسه انکشاف و حمایت از زنان و کودکان افغان با حمایت از موسسه بین المللی کانترپارت و بر اساس برنامه مشارکت مدنی، سیمینار دو روزه ی را تحت عنوان تعلیمات مدنی و گفتمان اجتماعی برگزار کردند. در این سیمینار دو روزه معلومات کلی درباره حقوق بشر، قاچاق انسان، دیموکراسی، جامعه مدنی، قوای سه گانه برای اشتراک گنندکان تدریس شد. به تعداد 30 خانم و 30 مرد در هر برنامه اشتراک داشتند که فعالین مدنی، اعضایی شورای محل، اساتید مکتب از جمله اشتراک گنندگان در این برنامه بود.پس از برگزاری گفتمان اجتماعی و شناسایی این مشکل به عنوان اولویت این ولسوالی ، برای پیگیری چالش موجود، از میان اشتراک کنندگان گروه دادخواهی تشکیل گردید و پلان کاری را برای از بین بردن این مشکل در جلسه اعضای گروه دادخواهی  با نماینده  بخش دادخواهی تهیه گردید.

نماینده دادخواهی موسسه همراه با شش تن از اعضایی گروه دادخواهی با ولسوال ولسوالی شکردره ملاقات کردند .  و مشکل شناسایی شده را یاد اور شدند. ولسوال شکردره وعده کرد که این مکشل را با والی کابل شریک میسازد و برای حل ان کار های لازم را انجام میدهد و در اینده نزدیک مردم شکردره شاهد حل این معضله خواهند بودند.

پس از پیگیری گروه دادخواهی و هماهنگی ملک دره شکردره اسناد ساخت سرک در کمیسون تهیه و تدارکات ریاست جمهوری طی مراحل شد و برای امضا به مقام مربوطه  فرستاده شد


Warning: Use of undefined constant php - assumed 'php' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/dsawcoor/public_html/wp-content/themes/en/footer.php on line 7
  •    تلفن: 00 93 700 44 44 78
  •    ایمیل: info@dsawco.org
  •    آدرس:House #7- 1st St-BMC Alley- Karte 4- Kabul- Afghanistan

تیم ما