EN +93 700 44 44 78 info@dsawco.org

سومین برنامه گفتمان اجتماعی در سطح نواحی-کابل

برنامه به تاریخ 11 ماه (جولای) از سه ناحیه (سرکاریز،سرکاریز ابوالفضل،بهادرخان، قلعه واحد قلعه نو)که شامل 30 تن اشتراک کننده ، 15 مرد و 15 زن بود برگزار شد. برنامه با قرائت از کلام الله شریف آغاز شد. اشتراک کنندگان و مهمانان برنامه با همدیگر معرفت حاصل کردند. مسول بخش دادخواهی برنامه سخنانی را غرض روشن شدن مفهوم گفتمان اجتماعی ایراد نمود.همچنان معنا و مفهوم دادخواهی برای اشتراک کنندگان تشریح و روشن ساخته شد. . ابتدا مشکلات عمده و اساسی از پنج قریه که سد راه مردم بود باز خوانی شد و از میان مشکلات موجود، 5 مشکل به اتفاق رای جمع انتخاب شد. بعد از آن از میان اشتراک کنندگان 6 نفر، سه زن و سه مرد به عنوان عضوء گروه دادخواهی در سطح ولسوالی به رای اکثریت انتخاب شد. اشتراک کنندگان باهم بحث و تبادله نظر کردند و راه حل های را برای مشکلات انتخاب شده پیشنهاد کردند.

در این برنامه یک روحیه خوب مردمی ایجاد شد و همه اشتراک کننده ها به این باور رسیدند که میتوانند مشکلات خودشان را با همکاری مردم و دولت حل نمایند .

     5 مشکل اساسی و مشترک گرفته شد :

  • نبود مکتب معیاری در سطح ناحیه 5و6و13
  • ازدیاد معتادین
  • ازدحام ترافیکی
  • آزار و اذیت جنسی
  • تجمع کثافات

و در آخر راه حل های پیشنهادی برای مشکلات انتخاب شده:

  • مشکل اول : نبود مکتب معیاری در سطح ناحیه 5و6و13

راه حل :تعلیم و تربیت عبارت است از کشف استعداد های طبیعی و شگوفا ساختن آنها.بنابرین برای ظهور و بروز استعداد ها در جامعه ی خود نیاز به مکاتب معیاری، اساتید مجرب و ورزیده همراه با امکانات اولیه داریم. اشتراک کنندگان برای حل این مساله تصمیم گرفتند که با ریاست پلان، شعبه پارلمانی دیدار کنند وهمچنان تاکید کردند که این مساله باید از طریق وزارت معارف پیگیری شود و با مسولین ذیربط ، خود وزیر دیدار کنند.

مشکل دوم: ازدیاد معتادین

راه حل: اشتراک کنندگان از افزایش معتادین در زیر پل سوخته ابراز نگرانی کردند. لذا رای اکثریت اشتراک کنندگان این بود که با مسولین ذیریط در وزارت مبارزه با مواد مخدر دیدار کنند و همچنان پیشنهاد شان این بود که این مساله را از طریق کنفرانس مطبوعاتی بازتاب دهند.

  • مشکل سوم: ازدحام ترافیکی

اشتراک کنندگان از ترافیک سنگین در ناحیه ششم بازار سرکاریز شکایت داشتند. اعضای گروه دادخواهی تصمیم گرفتند که با ریاست ناحیه ششم غرض حل این مساله صحبت های را داشته باشند و تاکید شان این بود که این مساله باید به طور جدی پیگیری شود و مسولین ذیربط اقداماتی جدی را روی دست گیرند.

مشکل چهارم : آزار و اذیت جنسی

راه حل : برای حل این مشکل اشتراک کنندگان با رای اکثیریت تصمیم بر این شدند که با آمریت حوزه ششم امنیتی دیدار کنند و مشکلات موجود در این ناحیه را مورد مداقه و بررسی قرار بدهند وهمچنان حوزه مربوطه در این زمینه اقداماتی جدی را روی دست گیرد تا شود که زنان و دختران ما با خاطر آرام گشت و گذار نمایند.

مشکل پنجم: تجمع کثافات

راه حل: برای حل این مشکل اعضای گروه دادخواهی با اتفاق هم تاکید شان بر این بود که با مسولین ذیربط در شاروالی کابل صحبت کنند و تاکید داشتند که این  مساله را با ریس تنظیف شاروالی در میان بگذارند تا شود به یک نتیجه مطلوب در این زمینه دست پیدا کنیم.

  

  


Warning: Use of undefined constant php - assumed 'php' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/dsawcoor/public_html/wp-content/themes/en/footer.php on line 7
  •    تلفن: 00 93 700 44 44 78
  •    ایمیل: info@dsawco.org
  •    آدرس:House #7- 1st St-BMC Alley- Karte 4- Kabul- Afghanistan

تیم ما