EN +93 700 44 44 78 info@dsawco.org

شبکه زنان افغانستان خواهان توقف خشونت ها علیه زنان در کشور شد

اعضای شبکه زنان کشور خواهان توقف خشونت ها علیه زنانی شد که در کابل و ولایت ها از سوی اعضای فامیل، زورمندان و گروه های شورشی مورد شکنجه و خشونت قرار می گیرند.


حسینه صافی، رییس شبکه زنان در نشست که تحت نام عدالت برای فرخنده عدالت برای همه راه اندازی شده بود، گفت: از آتش زدن فرخنده تا سنگسار رخشانه و بریدن گلوی شکریه همه و همه در کشور اتفاق می افتد اما دولت هنوز خاموش است.
در بعد از ظهر (پنجشنبه ۲۸ حوت) کسانی که اراذل و اوباش خوانده شده فرخنده را به اتهام آتش زدن قرآن با سنگ و چوب در کابل کشتند و سپس جسدش را سوزاندند.
طالبان (در ۱۳ عقرب به روز چهار شنبه) یک دختر و پسر را در ولایت غور در مرکز کشور به اتهام روابط نامشروع زندانی و بعدا  دختری به اسم رخشانه را سنگسار کردند.
در ولایت زابل نیز طالبان (در ۱۷ عقرب) هفت تن به شمول یک دختر ۹ ساله به اسم شکریه را کشتند، شکریه نه ساله از سوی طالبان گلویش بریده شد.
در همین حال خانم صافی می گوید که دولت در برابر تمامی این قضایا خاموش است و تا هنوز حتی یکی از جنایت کاران و کسانی که عامل این خشونت ها هستند را محکمه نکرده است.
وزیر امور زنان هم در این نشست گفت: “فرخنده اولین تراژیدی در کشور نبوده و آخرین هم نیست؛ پس برای رساندن صدای عدالت خواهی در سراسر کابل و دوردست ها به گونۀ ملی و بین المللی آن، باید کنار هم ایستاد شویم و دست یکدیگر را بگیریم.”
اعضای شبکه زنان کشور نگرانی شان را از عدم پيگيرى قضاياى خشونت در برابر زنان بخصوص قضيۀ فرخنده ابراز کرده و خواهان عملى شدن وعده هاى رييس جمهور غنی در این زمینه شدند.
نهاد زنان کشور از ریيس جمهور کشور خواستند تا قطعنامه ١٣٢۵ را درمورد جلوگيرى ازخشونت عليه زنان و رسيدگى به قضيه فرخنده پیگیری کند.
در همین حالِ رولا غنى، بانوی اول کشور با فرستادن پیامى از روند دادخواهی برای فرخنده حمایت خود را اعلام کرد.
رولا غنی در این پیام گفته است که او برای دادخواهی از زنان کشور آماده هر نوع همکاری است.
خشونت در برابر زنان در اسلام جای ندارد
وزارت حج و اوقاف خشونت علیه زنان را پدیده غیر دینی و انسانی خوانده و گفته است که خشونت برابر زنان در اسلام جای ندارد.
محمد اسحق عرب، مشاور این وزارت گفت: فرخنده به نیت خدمت به دین شهید شده است.
آقای عرب افزود که در دین اسلام و تمامی ادیان در جهان برای انسان ها احترام گذاشته شده است و کسانی که از دین اسلام مطالعه درست ندارند دست به خشونت علیه زنان می زنند.


Warning: Use of undefined constant php - assumed 'php' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/dsawcoor/public_html/wp-content/themes/en/footer.php on line 7
  •    تلفن: 00 93 700 44 44 78
  •    ایمیل: info@dsawco.org
  •    آدرس:House #7- 1st St-BMC Alley- Karte 4- Kabul- Afghanistan

تیم ما