EN +93 700 44 44 78 info@dsawco.org

شش کودک افغان به شمول یک نوزاد در آب های ترکیه غرق شدند

شب گذشته یک قایق حامل مهاجران افغان به آب های ترکیه غرق شده است که شش کودک افغان نیز در این حادثه جان باخته اند.

رسانه های ترکیه گزارش داده اند که این قایق در دریای ازمیر در غرب ترکیه غرق شده است.
گفته شده که این قایق نیمه های شب به وقت محلی در حالیکه به طرف یکی از جزایر یونان در حرکت بوده سوراخ شده و سرنشینان آن تا رسیدن ماموران نجات در آب دست و پاه می زدند.
رسانه های ترکیه گزارش داده اند که در بین قربانیان شش کودک به احتمال زیاد اتباع افغانستان که یکی آنها نوزاد است شامل هستند.
گزارش شده است که ماموران نجات تا ساعات اولیه صبح در دریای ازمیر مصروف نجات سرنشینان این قایق پلاستیکی کوچک بودند، این ماموران موفق شدند هشت سرنشین این قایق به شمول یک نوجوان ۱۲ ساله را نجات دهند.
در گزارش از تعداد دقیق سرنشینان این قایق چیزی گفته نشده است.

اجساد قربانیان صبح امروز از منطقه سواحلی دریای ازمیر پیدا شد.

پیش از این قایق حامل یک خانوادۀ خبرنگار افغان در آبهای ترکیه واژگون شد که یک کودک چهار ماهه او در این حادثه جان باخت.
قیس رحمانی، خبرنگار در یکی از رسانه های خصوصی افغانستان بود، او اخیرا از ترکیه به شکل قاچاق به طرف اروپا می رفت که قایق حاملش در آبهای ترکیه غرق شد.
آقای رحمانی بعد از غرق شدن قایق حامل اش دوباره عازم ترکیه شد، او در گفتگو با تلویزیون آریانا داستان غرق شدن قایقش را تعریف کرد، چگونگی غرق شدن و مرک کودک اقای رحمانی مردم افغانستان از جمله شخصیت های سیاسی کشور را به شدت اندوهگین کرده است.
علی محمدی یکی از کاربران فیسبوک  در زیر ویدیویی آقای رحمانی نوشته است که کودک تو برادر و خواهر من است و من نیز امروز به ماتم به سر می برم.
برخی مقامات کشور به شمول رییس جمهوری و وزیر خارجه کشور با قیس رحمانی تلفنی تماس گرفته و وعده دادند که برای حل مشکلاتش تلاش می کنند.
رحمانی می گوید که قایق آنها شب هنگام به حرکت افتاد و لحظات پس از حرکت، گرفتار موج های دریا شد و موتور آن از کار افتاد و سرنشینان آن غرق شدند.
او گفت: “من نگذاشتم که کودکم غرق شود، خودم زیر آب بودم و کودکم را روی دستانم بلند گرفته بودم، هوا سرد بود، طفلم را یخ زد، لبک هایش می لرزید، چند بار دستم را به گلونش بردم که بکشمش اما کشته نتوانستمش.”

بر طبق آمارهاى ارايه شده از سوى سازمان بين المللى مهاجرت، از ابتداى سال جارى ميلادى تاكنون ٦٥٠ هزار تن از طريق درياى مديترانه خود را از تركيه به اروپا رسانده اند كه در همين دوره زمانى، بيشتر از ٥٠٠ تن كه بيشترشان كودكان بودند در آبها غرق شده اند.


Warning: Use of undefined constant php - assumed 'php' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/dsawcoor/public_html/wp-content/themes/en/footer.php on line 7
  •    تلفن: 00 93 700 44 44 78
  •    ایمیل: info@dsawco.org
  •    آدرس:House #7- 1st St-BMC Alley- Karte 4- Kabul- Afghanistan

تیم ما