EN +93 700 44 44 78 info@dsawco.org

طالبان از کودکان استفاده ابزاری می کنند

اداره امینت ملی کشور می گوید که طالبان از کوکان استفاده ابزاری می کنند و به بهانه آموزش “علوم دینی” انها را آماده حملات انتحاری می سازند.

این اداره به خانواده ها هشدار داده است که متوجه رفتار کودکان شان باشند که در کجا و چگونه اموزش می بینند.
در اعلامیه ای که این اداره منتشر کرده، گفته است، دو کودک به نام های محمد امین 12 ساله و فضل امین 9 ساله از قید گروه طالبان در هلمند که برای حملات انتحاری آماده می شدند، نجات داده شدند.
اداره امنیت ملی می گوید که رحمت الله یک تن از قوماندان گروه تروریستی طالبان دست و پای این دو کودک را با زنجیر بسته و در یکی از مدارس دینی در ولایت هلمند نگهداری می کرده است.
به خانواده این دو کودک گفته شده بود که انها برای آموزش علوم دینی از قندهار به هلمند منتقل شدند.
اداره امنیت ملی می گوید که ماموران این اداره برای نجات این کودکان در منطقه عملیات کرده و دوباره این دوکودک را به خانواده شان تسلیم کردند.
گروه طالبان تا هنوز در این مورد چیزی نگفته است.
در ویدیویی منتشر شده که این اداره یک کاپی انرا در اختیار خبرگزاری بخدی قرار داده این دوکودک می گویند که انها حدود یک ماه پیش به این مدرسه دینی منتقل شده بودند.
انها می گویند که در این مدرسه به آنها درس “فدایی” (انتحاری) داده می شد و به خاطر که فرار نکنند، دست و پای شان در این مدت با زنجیر بسته بودند.
گزارش های وجود دارد که برخی حملات انتحاری در افغانستان توسط کودکان صورت گرفته و شماری این کودکان نیز قبل از انجام حمله دستگیر شده اند.
سازمان های حقوق بشری بارها استفاده از کودکان در جنگ را محکوم کرده اند و از گروه های شورشی در افغانستان خواسته که به حقوق کودکان احترام بگذارند.
گروه طالبان علاوه بر اینکه متهم به نقض مکرر حقوق کودکان است، مسوول بیشترین مرگ غیرنظامیان در سال های اخیر نیز خوانده شده است.


Warning: Use of undefined constant php - assumed 'php' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/dsawcoor/public_html/wp-content/themes/en/footer.php on line 7
  •    تلفن: 00 93 700 44 44 78
  •    ایمیل: info@dsawco.org
  •    آدرس:House #7- 1st St-BMC Alley- Karte 4- Kabul- Afghanistan

تیم ما