EN +93 700 44 44 78 info@dsawco.org

طالبان فاریاب یک دختر را به دلیل صحبت کردن با موبایل شلاق زدند

مقام های محلی ولایت فاریاب می گویند که طالبان یک دختر را به دلیل اینکه با موبایل صحبت کرده شلاق زده اند.

عبدالقدیر قادری، ولسوال پشتون کوت ولایت فاریاب به خبرگزاری بخدی گفت: طالبان یک دختر را به دلیل اینکه در تلفنش اسم پسری ثبت بوده و گویا با او همیشه صحبت می کرده شلاق زده اند.
آقای قادری می گوید که این دختر نامزاد دارد و نامزدش در ایران به سر می برد و طالبان او را به جرم اینکه با یک پسر نامحرم از طریق تلفن صحبت می کرده محاکمه کرده اند.
در همین حال گزارش های از ولایت غور نشر شده است که طالبان یک زن را در این ولایت به اتهام زنا تیرباران کرده اند.
عبدالحی خطیبی، سخنگوی والی غور می گوید که طالبان خانمی را بنام زهرا در ولسوالی دولینه این ولایت با ضرب گلوله کشتند.
اقای خطیبی می گوید که منطقۀ که زهرا در آنجا تیرباران شده در کنترل طالبان است و امکان دستگیری عاملان این رویداد که وابسته به گروه طالبان هستند امکان پذیر نیست.
او افزود مردی که به اتهام زنا با این خانم بازداشت شده در نزد طالبان به سر می برد و امکان آن می رود که محکمه صحرایی او هم تا چند روز دیگر برگزار شود.
پیش از این دختری بنام رخشانه در ولایت غور توسط طالبان سنگسار شد، این رویداد واکنش های زیادی را در افغانستان و خارج از کشور ایجاد کرد.
وزارت داخله کشور بعد از کشته شدن رخشانه گفته بود که عاملان این رویداد به زودی محاکمه می شوند اما تا هنوز خبری از دستگیری و محاکمه آنها منتشر نشده است.


Warning: Use of undefined constant php - assumed 'php' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/dsawcoor/public_html/wp-content/themes/en/footer.php on line 7
  •    تلفن: 00 93 700 44 44 78
  •    ایمیل: info@dsawco.org
  •    آدرس:House #7- 1st St-BMC Alley- Karte 4- Kabul- Afghanistan

تیم ما