EN +93 700 44 44 78 info@dsawco.org

طالبان یک دختر و پسر را محکمه صحرایی کردند

طالبان یک دختر و پسر را در ولایت غور در مرکز کشور به جرام روابط نامشروع زندانی و بعدا هر کدام را محکمه صحرای کردند.

مقام های محلی ولایت غور گفته اند که این دو جوان همدیگر را دوست داشتند و به دلیل این که دور از چشم خانواده هایشان زندگی کنند، می خواستند از منطقه شان فرار کنند.
گفته می شود دختر رخشانه نام داشته و خانواده این دختر او را به یک تن از اعضای فامیل اش به شوهر داده اما رخشانه به دلیل این که پسر را قبول نداشته است از خانه با یک جوان دیگر فرار می کنند.
این دو جوان بنام های رخشان و محمد گل بعد از این که از منطقه فرار می کند در چند کیلومتری دور تر از منطقه بدست طالبان می افتند.
مقام ها به رسانه های محلی غور گفته اند که طالبان این دو جوان را در منطقه تحت حاکمیت خود دستگیر کردند و بعد از ان دختر را سنگسار و پسر را به زدن چند ضربه شلاق مجازات کردند.
در همین حال، یک ودیوی از سنگسار دختر در سایت های اجتماعی از جمله فیسبوک پخش شده است، طالبان به شکل بی رحمانه ای دختر را با سنگ می زنند.
طالبان در این ودیو در یک منطقه کوهستانی ابتدا گودال حفر کرده و سپس مردم منطقه را فرا می خواند و دختری را که در این گودال قرار داده است سنگساز می کنند.
رخشانه زمان که مورد سنگسار قرار می گیرد فریاد می زند و از مردم که در آنجا تجمع کردند کمک می خواهد اما کسی به او کمک نمی کند تا نفس اش براید.

واکنش ها بعد از به کشته شدن
در همین حال بعد از اینکه ودیو این دختر جوان در فسیبوک و رسانه ها منتشر می شود شماری از فعلان مدنی، مقام ها و کاربران فیسبوک این عمل طالبان را محکوم می کنند.
سیما جوینده والی غور، محمد زمان عظیمی قوماندان امنیه ولایت غور، حوره مصدق در سازمان عفو بین الملل سنگسار رخشانه را محکوم کردند و از دولت خواسته اند تا عامیلین این رویداد را به پنچه  قانون بسپارد.


Warning: Use of undefined constant php - assumed 'php' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/dsawcoor/public_html/wp-content/themes/en/footer.php on line 7
  •    تلفن: 00 93 700 44 44 78
  •    ایمیل: info@dsawco.org
  •    آدرس:House #7- 1st St-BMC Alley- Karte 4- Kabul- Afghanistan

تیم ما