EN +93 700 44 44 78 info@dsawco.org

عفو بین الملل: افزایش خشونت ها در افغانستان؛ سهم طالبان ۷۰ درصد

سازمان عفو بین الملل در آخرین گزارش خود نوشته است که آمار خشونت ها علیه غیر نظامیان در کشور افزایش یافته که هفتاد در صد این خشونت ها از جانب طالبان بوده است.


این سازمان گفته است که گزارش افزایش خشونت ها در افغانستان از سال ۲۰۱۵ بوده.
حملات طالبان و سایر گروه های شورشی در کشور از اصلی ترین افزایش کشتار افراد ملکی بوده، عفو بین الملل گفته است که این وضعیت نگران کننده است.
در گزارش آمده است که در شش ماه نخست سال گذشته میلادی عامل هفتاد درصد خشونت های غیر نظامیان در کشور، گروه طالبان می باشد.
چمپا پتل، مسوول بخش آسیایی سازمان عفو بین ‌الملل با اشاره به افزایش خشونت‎ ها برابر غیرنظامیان در کشور گفته است که افزایش خشونت ها باعث مهاجرت ها از افغانستان به کشور های اروپای شده است.
در گزارش عفو بین ‌الملل همچنان آمده است که در سال گذشته گزارش ‌های مبنی بر اعمال خشونت ها از سوی پلیس نیز شامل لیست این سازمان شده است.
تجاوز به کودکان، قتل‌ های هدفمند، بازداشت ‌های غیرقانونی و لت ‌و کوب از جمله عوامل خشونت از سوی پولیس در کشور خوانده شده.
عفو بین ‌الملل افزوده است مسوولیت دولت افغانستان در مورد خشونت ها و تلفات غیر نظامیان مقداری از خشونت ها کاسته شده و نیروهای امنیتی افغان با احتیاط بیشتر در جنگ شرکت می کنند تا به غیر نظامیان آسیبی نرسد.
در گزارش این سازمان همچنین آمده است که گروه طالبان غیر نظامیانی را که به گفته این گروه به دولت افغانستان وابسته اند، بیشتر مورد هدف خود قرار می دهد.
سازمان عفو بین الملل همچنان در آخر گزارش خود از گروهای مسلح مانند طالبان خواسته است تا به حملات خود به  غیر نظامان پایان دهند.


Warning: Use of undefined constant php - assumed 'php' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/dsawcoor/public_html/wp-content/themes/en/footer.php on line 7
  •    تلفن: 00 93 700 44 44 78
  •    ایمیل: info@dsawco.org
  •    آدرس:House #7- 1st St-BMC Alley- Karte 4- Kabul- Afghanistan

تیم ما