EN +93 700 44 44 78 info@dsawco.org

واکنش ها در پیوند به تیرباران شدن خانم حامله در بدخشان از سوی طالبان

اعضای مجلس سنای کشور خواهان به محاکمه کشاندن افراد شدند که دو خانم را در ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان تیرباران کردند.

دو روز قبل طالبان در بدخشان دو زن را شب هنگام در داخل خانه شان به بهانه این که شوهر شان پولیس هستند، تیرباران کردند.

نمایندگان مجلس سنا این عمل طالبان را به شدت محکوم کردند و از دولت خواستند تا این افراد را شناسای و به پای میز محاکمه بکشانند.
این خانواده در ولسوالی وردج بدخشان جای که در کنترول طالبان است زندگی می کردند، گفته می شود طالبان شب داخل خانه انان  شده و اقدام به تیراندازی می کنند که در نتیجه یک زن کشته و یک زن دیگر که حامله بوده است زخمی می شود.
نزدیکان خانواده قربانی، همان شب زخمی ها را به شفاخانه مرکزی بدخشان انتقال دادند و داکتران خانم زخمی را نجات می دهند اما نوزاد که در بطن این خانم بوده جان می دهد.
گفته می شود دو مرد این خانواده در صفوف پولیس محلی هستند و طالبان قبل از این رویداد به آنان هشدار داده بودند که از وظیفه خود دست بکشند.
واکنش های مسوولان
در همین حال بعد از دو روز شماری از مقام ها و مسوولان حقوق بشری این عمل طالبان را محکوم کردند و از دولت خواستند که عاملان این رویداد را محاکمه کند.
انارکلی هنریار عضو مجلس سنا امروز گفت: “ تیرباران دو خانم در وردوج بدخشان خلاف قوانین انسانی و حقوق بشری است.”
عارفه نوید، مسوول دفتر ولایتى کمیسیون حقوق بشر در بدخشان نیز این عمل طالبان را نابخشودنی خوانده و گفته است که دفتر ساحوی کمیسیون حقوق بشر در بدخشان این موضوع را پیگیری می کند.
به گفته خانم نوید، طالبان چندین بار است که مرتکب نقض حقوق بشری در نقاط مختلف افغانستان شدند و افراد این گروه به حقوق بشری و انسانی توجه ندارند.
شماری از اعضای شورای ولایتی بدخشان تیرباران این دو خانم توسط طلبان را به شدت محکوم کردند و از دولت خواسته اند تا با افراد این گروه برخورد جدی کند.
طالبان اما تا هنوز در پیوند به تیرباران شدن این دو خانم چیزی نگفتند.


Warning: Use of undefined constant php - assumed 'php' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/dsawcoor/public_html/wp-content/themes/en/footer.php on line 7
  •    تلفن: 00 93 700 44 44 78
  •    ایمیل: info@dsawco.org
  •    آدرس:House #7- 1st St-BMC Alley- Karte 4- Kabul- Afghanistan

تیم ما