EN +93 700 44 44 78 info@dsawco.org

وزارت امور زنان از استراتیژی ملی مبارزه با خشونت در برابر زنان رونمایی کرد

مقام های وزارت امور زنان کشور اعلام کردند که استراتیژی ملی مبارزه با خشونت در برابر زنان از سوی این وزارت تهیه شده و پس از این در سراسر کشور عملی می شود.

دلبر نظری، وزیر امور زنان طی مراسمی از استراتیژی ملی مبارزه با خشونت در برابر زنان رونمایی کرده و گفت که این استراتیژی پنج ‌ساله برای زمینه ‌سازی به دست ‌یافتن زنان و دختران به دادگاه‌ها و حقوق بنیادی آنها ساخته شده ‌است.
در این مراسم با حضور سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری و مقام های سازمان ملل متحد، بانو نظری گفت: زنان کشور ما از خشونت‌ های خانواد‌گی به شدت رنج می‌ برند.
این در حالیست که پیشتر وزارت امور زنان اعلام کرده بود که بیش از ۸۰ درصد زنان در کشور خشونت را تجربه می کنند که در مقایسه با زنان در جهان این رقم دو برابر است.
در همین حال در استراتیژی ملی مبارزه با خشونت در برار زنان پنج اولویت در نظر گرفته شده که شامل پیش‌گیری از خشونت‌ها در برابر زنان و دختران، حمایت‌های قانونی و گسترش دست‌رسی به خدمات با کیفیت به زنان و اصلاح وعملی‌ سازی قوانین و سیاست‌ های مربوط به زنان است.
همچنان بلند بردن ظرفیت‌های زنان در نهادها و نظارت و ارزیابی تلاش‌هایی که برای جلوگیری از خشونت در برابر زنان آغاز شده‌ است، از اولویت های این استراتیژی ملی است.
سرور دانش، معاون دوم رییس‌ جمهور در این مراسم گفت که یکی ازعلت‌های اصلی افزایش خشونت ‌ها در برابر زنان حاکم ‌بودن سنت‌های ناپسندیده در جامعه است.
به گفته دانش، عالمان دین نیز نتوانسته‌ اند به ‌گونه درست مسؤولیت‌های شان را در کار از میان برداشتن این سنت‌ها و آگاهی مردم انجام دهند.
آقای دانش می گوید با وجود تلاش‌ها در زمینۀ بهبود وضع زنان در کشور این وضع نگران ‌کننده است و هنوزهم ۲۲ گونه خشونت که در قانون منع خشونت در برابر زنان آمده‌ اند، زنان کشور همه روزه آن ها را تجربه می کنند.
همچنان الزیرا سگنبوا، رییس بخش زنان سازمان ملل متحد در افغانستان گفت که با اجرایی‌ شدن استراتیژی ملی مبارزه با خشونت در برابر زنان، زمینۀ دست ‌یافتن زنان و دختران کشور به عدالت و حقوق بنیادی ‌شان فراهم خواهد شد.

خبرگزاری بخدی


Warning: Use of undefined constant php - assumed 'php' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/dsawcoor/public_html/wp-content/themes/en/footer.php on line 7
  •    تلفن: 00 93 700 44 44 78
  •    ایمیل: info@dsawco.org
  •    آدرس:House #7- 1st St-BMC Alley- Karte 4- Kabul- Afghanistan

تیم ما