EN +93 700 44 44 78 info@dsawco.org

وزارت داخله فروش اسلحه پلاستیکی را ممنوع کرد

اطلاعات روز: پس از آن‌که گزارش‌هایی مبنی بر زخمی شدن صدها تن از اثر استفاده سلاح‌های پلاستیکی توسط کودکان و تمثیل جنگ در روزهای عید، منتشر شد، وزارت داخله فروش این نوع اسلحه‌ را ممنوع اعلام کرد.

صدیق صدیقی، سخن‌گوی وزارت داخله امروز سه شنبه 30 سرطان در یک نشست خبری در کابل گفت که به تمام نیروهای امنیتی اعلام شده که از فروش اسلحه پلاستیکی جلوگیری کنند.

صدیقی افزود که  قرار است در همکاری با وزارت تجارت و اتاق تجارت از ورود اسلحه پلاستیکی و سایر اسباب بازی‌های خطرناک به کشور جلوگیری شود.

او از خانواده‌ها نیز خواست تا در جلوگیری از فروش و استفاده از اسلحه پلاستیکی به پولیس کمک کنند.

در خبرنامه‌ای که از سوی وزارت داخله به نشر رسیده، آمده است که «نورالحق علومی، وزیر داخله، به تمامی نیروهای پولیس دستور داده است تا هرچه عاجل در جهت ضبط سلاح‌های پلاستیکی و سایر بازیچه‌های کودکانه که موجودیت و استعمال آن منجر به ایجاد ناامنی فزیکی و روانی در میان مردم می‌شود، اقدام نمایند.»

استفاده از سلاح‌های پلاستیکی به عنوان بازیچه توسط کودکان همه ساله تعداد زیادی را روانه‌ی شفاخانه می‌کند. بر اساس گزارش نهادهای صحی، در روزهای عید امسال بیشتر کودکان توسط این نوع اسلحه از ناحیه‌ی چشم آسیب دیده‌اند.

پیش از این وزارت داخله ممنوعیت استفاده از سلاح‌های پلاستیکی را به عنوان بخشی از تدابیر امنیتی در نظر گرفته بود که به تازگی خرید و فروش آن را به کلی ممنوع کرد.


Warning: Use of undefined constant php - assumed 'php' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/dsawcoor/public_html/wp-content/themes/en/footer.php on line 7
  •    تلفن: 00 93 700 44 44 78
  •    ایمیل: info@dsawco.org
  •    آدرس:House #7- 1st St-BMC Alley- Karte 4- Kabul- Afghanistan

تیم ما