EN +93 700 44 44 78 info@dsawco.org

چهارده زن و کودک عضو یک خانواده در جنوب افغانستان کشته شدند

مقام های محلی در ولایت هلمند در جنوب کشور می گویند که براثر انفجار ماین کنار جاده ای، دست کم چهارده عضو یک خانواده کشته شده اند.

محمد جان رسولیار، معاون والی هلمند به خبرگزاری بخدی گفت که بیشتر g قربانیان زنان و کودکان هستند که موتر حامل آنها با ماین کنار جاده برخورد کرد.
آقای رسولیار می گوید که حادثه حوالی ساعت شش پس از چاشت امروز در منطقه موسوم به “رش بازار” از مربوطات ولسوالی مارجه رخ داده است و در این رویداد، پنج نفر دیگر نیز زخمی شده اند.
تا هنوز فرد یا گروهی مسوولیت این رویداد را به عهده نگرفته اما در این گونه رویدادها انگشت اشاره به طرف گروه طالبان است.
مقامات محلی در هلمند می گویند که افراد وابسته به طالبان همواره برای هدف قرار دادن، نیروهای امنیتی افغان، در کنار جاده و مناطق مسکونی ماین جاسازی می کنند.
حدود چهار ماه پیش، عملیات نظامی نسبتا گسترده ای در منطقه سیستانی ولسوالی مارجه جاییکه امروز این ماین انفجار کرد، راه اندازی شده بود.
مقامات محلی اعلام کرده بودند که تمامی شورشیان از منطقه بیرون رانده شده اند، اما در انزمان هشدار داده شد که شورشیان برخی از مناطق را ماین گذاری کرده اند.
براثر درگیری میان نیروهای دولتی و طالبان در منطقه سیستانی، ده ها خانواده از ترس جنگ، خانه های شان را ترک کرده و به مناطق نسبتا امن آوارده شده اند.
محمد جان رسولیار، می گوید که قربانیان انفجار امروز قصد داشتند که به خانه شان باز گردند که قبل از رسیدن به خانه موتر حامل شان با ماین برخورد کرد.
شاهدان عینی اما در منطقه گفته اند که تعداد قربانیان بیشتر از رقمی است که مقامات محلی اعلام کردند.
یکی از بستگان قربانیان به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته که 21 تن از خویشاوندان خود را در این انفجار از دست داده است.
این انفجار در حالی رخ می دهد که سازمان های مدافع حقوق بشر بارها از جوانب درگیر در جنگ افغانستان به ویژه طالبان خواسته اند که از کارگذاری ماین ها در کنار جاده و مناطق مسکونی خود داری کنند.


Warning: Use of undefined constant php - assumed 'php' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/dsawcoor/public_html/wp-content/themes/en/footer.php on line 7
  •    تلفن: 00 93 700 44 44 78
  •    ایمیل: info@dsawco.org
  •    آدرس:House #7- 1st St-BMC Alley- Karte 4- Kabul- Afghanistan

تیم ما