EN +93 700 44 44 78 info@dsawco.org

گفتمان ولایتی (کابل)

         بتاریخ 28 نوامبر برنامه گفتمان ولایتی در کابل ، رستورانت تاج بیگم برگزار شد در این برنامه 61 اشتراک کننده داشت که در آن مسئولین دولتی ، ملک صاحبان ، رئیس های شورای مردمی ، مردم عام اعمم از زن و مرد در برنامه حاضر بودند .

در این برنامه نماینده های وزارت کار و امور اجتماعی ، شرکت برشنا ، وزارت صحت عامه ، شاروالی کابل و نماینده والی کابل  حضور داشتند .

مشکلات اساسی و مشترک مردم که قبلا در برنامه های گفتمان شناسایی شده بود عبارت از :

  • نبود برق
  • نبود آب آشامیدنی صحی
  • نبود جای کثافات
  • نبود کلینیک صحی
  • بیکاری

اشتراک کنندگان به 5 گروپ تقسیم شده و درباره هر یک از مشکلات با مسئولین دولتی بحث و راه حل آنرا پیشنهاد کردند

به گونه مثال در گروه آب آشامیدنی صحی چنین نوشته کردند :

مشکل چیست  ؟

نبود آب آشامیدنی صحی در منطقه

راه حل پیشنهادی ؟

یک چاه عمیق حفر گردد برای قریه عباسقلی و لوله کشی شود و برای بیکتوت و ارغندی پایین چاه و بمبه زده شود تا مشکل مردم حل شود .

چه کسانی می توانند در حل این کمک کنند ؟

ریاست آبرسانی کابل و همچنان در ولسوالی ها وزارت انکشاف دهات میتوانند کمک کنند و خود مردم نیز زمین در اختیار دولت قرار میدهند تا در انجا درست شود

در ادامه برنامه  یکی از علمای دین درباره همکاری مردم با دولت صحبت کرد و همچنان مسئولین دولتی در رابطه با مشکلات مردم پاسخگو شدند و وعده هر نوع همکاری دادند و گفتند که عریضه مردم را به مقامات بالایی برسانند .

در آخر نماینده والی کابل صحبت نمود که گفت واقعیت که مردم ما دچار مشکلات فراوان هست والی صاحب جدید واقعیت جدیت دارد که تا حد توان مشکلات مردم را حل بسازد و برای مردم گفتند که از این به بعد هر نوع مشکلاتی که داشتند در شورای قریه مطرح کنند و از آنجا به شورای ولسوالی و بعد عرایض به دفتر والی میرسد تا به مشکلات رسیدگی شود و در آخر برنامه گروه دادخواهی داوطلبانه ایجاد شد تا پیگیر مشکلات یاد شده شوند .

p-d-1     p-d-3

p-d-4     p-d-5گ

p-d-7      p-d-8

p-d-9      p-d-11

p-d-12      p-d-14


Warning: Use of undefined constant php - assumed 'php' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/dsawcoor/public_html/wp-content/themes/en/footer.php on line 7
  •    تلفن: 00 93 700 44 44 78
  •    ایمیل: info@dsawco.org
  •    آدرس:House #7- 1st St-BMC Alley- Karte 4- Kabul- Afghanistan

تیم ما