EN +93 700 44 44 78 info@dsawco.org

یک دختر و پسر جوان در بغلان به دلیل فرار از خانه گلوله باران شدند

مقام های محلی در ولایت بغلان در شمال کشور می گویند که یک دختر و پسر جوان به اتهام فرار از منزل و عروسی بدون کسب رضایت والدین، گلوله باران شدند.

خدیچه یقین، رییس امور زنان ولایت بغلان می گوید، گزارش های ابتدایی حاکیست که این دو زوج جوان پس از مدت فرار از خانه دوباره می خواستند به خانه باز گردند که از سوی بستگان دختر دستگیر شدند.
خانم یقین می گوید که اقارب دختر، عاملان گلوله باران بر این دو جوان هستند. او این حادثه را تکان دهنده و خطرناک خواند.
به گفته یقین، دختر پانزده سال و پسر هفده سال سن داشتند، گفته می شود پس از اینکه خانواده دختر با عروسی انها مخالفت کردند، انها از خانه فرار کردند.
در همین حال، گوهرخان بابری، ولسوال بغلان مرکزی می گوید که این دختر و پسر جوان روز چهارشنبه در منطقه بتی سقال این ولسوالی دستگیر شدند.
آقای گوهرخان افزود که این دو فرد سپس از سوی پدر و برادران دختر، گلوله باران شدند.
به گفته ولسوال بغلان مرکزی، در پیوند با این رویداد یک تن از بستگان دختر دستگیر شده و تحقیقات از او آغاز شده است.
در سال 1391 وزارت عدلیه کشور با استناط به قانون اعلام کرد که فرار از خانه جرم نیست.
در گذشته فرار از خانه عمدتا برای زنان جرم پنداشته می‌شد و گفته می شود که بخش عمده ای از زنان زندانی به همین دلیل در زندان بسر می‌برند.
وزارت داخله گفته بود که برای بالا بردن سطح آگاهی پولیس در این مورد و اجرای دستور مقامهای دولتی برای عدم پیگرد زنان به جرم فرار از منزل کمیته ویژه ای تشکیل می دهد.
فعالان مدنی می گویند که باید علل و دلایل فرار از خانه بررسی شود و در روشنایی ان تصمیم گرفته شود.
آنها گفته اند که عمدتا زنان قربانی خشونت‌های خانوادگی اقدام به فرار می‌کنند و پس از فرار به عوض این که حمایت شوند، از سوی بستگان شان و یا ماموران پولیس دستگیر و مجرم دانسته می‌شوند.


Warning: Use of undefined constant php - assumed 'php' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/dsawcoor/public_html/wp-content/themes/en/footer.php on line 7
  •    تلفن: 00 93 700 44 44 78
  •    ایمیل: info@dsawco.org
  •    آدرس:House #7- 1st St-BMC Alley- Karte 4- Kabul- Afghanistan

تیم ما