EN +93 700 44 44 78 info@dsawco.org

‘از اعزام ۱۱ کودک به پاکستان برای آموزش حملات تروریستی جلوگیری شد’

اداره امنیت ملی اعلام کرده است که ماموران این اداره ۱۱ کودک را زمانیکه برای آموزش حملات تروریستی به پاکستان فرستاده می شدند، شناسایی کرده اند.

در اعلامیه ای که این اداره امروز منتشر کرده، آمده ست که این کودکان باشندگان ولسوالی شیگل ولایت کنر هستند و تروریستان قصد داشتند آنها را به بهانه آموزش علوم دینی به پاکستان ببرند.
این کودکان در مربوطات ناحیه اول شهر جلال آباد مرکز ولایت ننگرهار در شرق کشور شناسایی شده اند.
در اعلامیه گفته شده که این کودکان دوباره به خانواده های شان تحویل داده شده اند، امنیت ملی در مورد سرنوشت کسانیکه این کودکان را به پاکستان انتقال می دادند، توضیحات نداده است.
در ویدیویی که اداره امنیت ملی به رسانه ها فرستاده، نشان داده می شود عمر این کودکان از هشت تا ۱۵ سال به نظر می رسد.
سال گذشته، سازمان ملل از استفاده کودکان در عملیات انتحاری و نظامی از سوی گروه های شورشی به ویژه طالبان که در افغانستان می جنگند، اظهار نگرانی کرده بود.
این سازمان با نشر گزارشی گفته بودکه گروه طالبان و شبکه حقانی ده ها کودک را برای آموزش حملات انتحاری و استفاده آنها در انجام این حملات تحت آموزش گرفته اند.
سازمان دیده‌بان حقوق بشر نیز از گروه طالبان در افغانستان خواسته بود که از استفاده کودکان در حملات انتحاری خودداری کند.
این سازمان استفاده از کودکان در بمبگذاری های انتحاری را “بی حرمتی آشکار” به بشریت خوانده و تاکید کرده بود که این رویه باید فورا متوقف شود.
در سال ۱۳۹۲ نیز یک دختر ده ساله قبل از حمله انتحاری در ولایت هلمند در جنوب کشور از سوی پولیس مرزی بازداشت شد، او قصد داشت که کاروان نیروهای پولیس را هدف حمله قرار دهد.
چندین حمله انتحاری توسط کودکان در افغانستان صورت گرفته است، اما شماری آنها قبل از انجام این گونه حملات نیز بازداشت شدند، حامد کرزی رییس جمهوری پیشین کشور، چندین کودک را که به اتهام تلاش به انجام حملات انتحاری بازداشت شده بودند، از زندان رها کرد.


گفته شده در حال حاضر ده ها کودک که قبل از حملات انتحاری بازداشت شدند در بازداشتگاه های امنیت ملی بسر می برند.


Warning: Use of undefined constant php - assumed 'php' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/dsawcoor/public_html/wp-content/themes/en/footer.php on line 7
  •    تلفن: 00 93 700 44 44 78
  •    ایمیل: info@dsawco.org
  •    آدرس:House #7- 1st St-BMC Alley- Karte 4- Kabul- Afghanistan

تیم ما