EN +93 700 44 44 78 info@dsawco.org

اعلامیه موسسه انکشاف و حمایت از زنان و کودکان افغانستان در پیوند به تاخیر اعلان نتایج انتخابات 1397 پارلمانی

اعلامیه موسسه انکشاف و حمایت از زنان و کودکان افغانستان
در پیوند به تاخیر اعلان نتایج انتخابات 1397 پارلمانی!

اشتراک شهروندان کشور در انتخابات پارلمانی 1397 باوجود تهدیدات و خطرات امنیتی یکبار دیگر نشان دادند که مردم از پروسه ملی حمایت میکند. حتی کم کاری ها و کاستی ها در مدیریتی  انتخابات که سبب خدشه دار شدن پروسه انتخابات شد و تعهد و ثابت قدمی شهروندان را تحت تاثیر قرار داد. حالا این مسوولیت کمیسیون های انتخابات و دولت است که تا با اعلان هر چی زودتر نتایج نهایی انتخابات اعتماد از دست رفته مردم را نسبت به این پروسه دوباره بدست آورد. و این زمانی قابل تحقق است که کمیسیون ها با کمال صداقت و شفافیت در جداساختن رای های پاک از ناپاک اقدام فوری و عملی نمایید. و موسسه حمایت زنان و کودکان افغانستان که مسوولیت نظارت و آگاهی دهی از پروسه انتخابات را داشت و دارد شدیدا ازین که کمیسیون ها نتواند رای پاک را از ناپاک جدا و نتایج انتخابات را به زودترین فرصت اعلان نمایید شدیدا نگران است. نظر به شرایط ذیل و نیازمندی های موجود موسسه حمایت از زنان و کودکان افغانستان پیشنهادهای ذیل را دارد:

  • انتخابات یک پروسه ملی است که با تاخیردراعلان نتایج نهایی آن زمینه بی اعتمادی مردم را نسبت به کمیسیون انتخابات خلق کرده است. تنها اعلان فوری نتایج مطابق قانون وطرزالعمل انتخابات می‌تواند اعتماد ازدست رفته مردم را بار دیگراحیا کند.
  • با متخلفین که سرنوشت وسلامت پروسه ملی را به بازی گرفته برخورد جدی وبه ارگانهای عدلی وقضای معرفی شده تا به جزای اعمال شان برسد.
  • برای تضمین یک انتخابات سالم وشفاف درآینده پیشنهاد می گردد تا کمیسیون‌های انتخاباتی با درس ازگذشته زمینه انتخابات سالم را در آینده فراهم کند.

اقدامات متذکره باعث از بین رفتن نابسامانی موجود شده و نقطه پایان  بی اعتمادی های حاکم به حداقل منتهی کند وزمینه دوباره مشارکت شهروندان را در پروسه انتخابات‌های بعدی فراهم خواهد کرد.

                                                ومن الله توفیق!


Warning: Use of undefined constant php - assumed 'php' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/dsawcoor/public_html/wp-content/themes/en/footer.php on line 7
  •    تلفن: 00 93 700 44 44 78
  •    ایمیل: info@dsawco.org
  •    آدرس:House #7- 1st St-BMC Alley- Karte 4- Kabul- Afghanistan

تیم ما