EN +93 700 44 44 78 info@dsawco.org

انتقاد ها از نبود زمینه کار برای بانوان خبرنگار در کشور

موسسه اجتماعی – فرهنگی تساوی همایشی را زیر نام “بانوان خبرنگار و چالش های موجود” به همکاری خبرگزاری بخدی در کابل برگزار کرد.
در این همایش که شماری از مقام های دولتی، دانشجویان و خبرنگاران حضور داشتند پیرامون چالش ها فراروی بانوان خبرنگار و زمینه کاری آنان بحث شد.
معصومه محمدی، رئیس موسسه تساوی روز گذشته در این مراسم گفت که مشکل عمده بانوان خبرنگار، نگرش مردم جامعه است که باعث محدودیت در بازار کاری برای آنان می شود

بانو محمدی گفت: “بانوان خبرنگار با مشکلاتی چون نبود امنیت، عدم دسترسی به اطلاعات، مصئونیت شغلی با برخورد ناپسند اجتماعی و افکار زن ستیزانه روبرو هستند.”
به باور بانو محمدی، بانوان در عرصه های تصمیم گیری در خانواده رسانه و همچنان سطوح بلند کاری بانوان حضور ندارند و در سطح پائین از بانوان به گونه ابزار استفاده می شوند.
همچنان سیمین حسن زاده، معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور می گوید که تبعیض جنسیتی در داخل رسانه ها وجود دارد و هنوز نگرش های مردم در برابر زن تغییر نکرده است.
به گفته بانو حسن زاده، یکی از راه های حل این است که رسانه ها با نشر برنامه ها آگاهی دهنده نگرش مردم نسبت به فعالیت زنان در جامعه را تغییر دهد.
به باور او، گاهی عملکرد عاید محور شماری از رسانه ها خود باعث ایجاد محدودیت ها در استفاده از نیروی انسانی زن در عرصه خبرنگاری می شود.
معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت که این وزارت در تلاش است تا شبکه سراسری بانوان خبرنگار را در کشور ایجاد کند که از حمایت مداوم جامعه جهانی برخوردار باشد.

فراغت بانوان خبرنگار از دوره آموزشی موسسه تساوی
در سومین دور فراغت بانوان خبرنگار از موسسه اجتماعی- فرهنگی “تساوی” روز گذشته (جمعه) 30 تن از بانوان پس از سپری کردن دوره آموزشی خبرنگاری چند رسانه سند فراغت به دست آوردند.

دوره آموزشی خبرنگاری چند رسانه به مدت ده ماه و به صورت رایگان برای بانوان علاقمند به خبرنگاری از سوی موسسه تساوی برگزار شده بود.
این دوره اموزشی شامل (اصول خبرنگاری، عکاسی، فیلمبرداری، گزارش های رادیویی و وبلاگ نویسی) بود.
در دوره های گذشته نیز 25 تن از بانوان پس از سپری دوره اموزشی ده ماهه از این موسسه سند فراغت به دست آورده بودند.
معصومه محمدی، رئیس موسسه تساوی در مراسم فراغت بانوان خبرنگار گفت که آنها تلاش دارند با بانوانی که تازه از دوره آموزشی فارغ شده اند همکاری کرده تا آنان شامل خانواده مطبوعات شوند.
او می گوید، با شماری از رسانه های همکار در تلاش اند تا زمینه کار بانوان خبرنگار در رسانه های کشور فراهم شود.
این در حالی است که شماری از علاقمندان خبرنگاری پس از سپری دوره های آموزشی می گویند که آنان شک دارند پس از فراغت از این دوره آموزشی بتوانند به کار در این عرصه شروع کنند.
فایقه سلطانی، یکی از فارغین سومین دور فراغت بانوان خبرنگار می گوید، یکی از مشکلات برای خبرنگاران زن این است که افراد جامعه پذیرش بانوان را در عرصه کاری ندارند.
به باور بانو سلطانی، بانوان اما در عرصه کاری همواره تلاش کرده و با مشکلات فراروی خود مبارزه می کنند.
او می گوید که شک دارد بانوان خبرنگار بعد از سپری کردن دوره آموزشی زمینه کار در عرصه خبرنگاری برای آنان فراهم شود.
خانم سلطانی می گوید که موسسه تساوی دست بالایی در همکاری با بانوان خبرنگار دارد و پس از دوره فراغت نیز همکاری های خود را در عرصه کار یابی ادامه می دهد.


Warning: Use of undefined constant php - assumed 'php' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/dsawcoor/public_html/wp-content/themes/en/footer.php on line 7
  •    تلفن: 00 93 700 44 44 78
  •    ایمیل: info@dsawco.org
  •    آدرس:House #7- 1st St-BMC Alley- Karte 4- Kabul- Afghanistan

تیم ما