EN +93 700 44 44 78 info@dsawco.org

برنامه ای جمع آوری امضا برای مبارزه با خشونت علیه زنان و محاکمه عاملان این خشونت

موسسه انکشاف و حمایت از زنان و کودکان افغانستان برنامه ای جمع آوری امضا برای مبارزه با خشونت علیه زنان و محاکمه عاملان این خشونت ها را در کابل راه اندازی کرده است.

زهرا سپهر رییس این موسسه به خبرگزاری بخدی گفت: “افراد که در این برنامه شرکت می کنند به پرسش نامه طرح شده پاسخ می دهند و پای این پرسش نامه را امضا می کنند.”
خانم سپهر می گوید؛ در پرسش نامه آمده است که شما با خشونت علیه زنان موافق هستید  یا خیر؟ خواست و امضای شما به کدام نهاد سپرده شود، ریاست جمهوری، پارلمان و یا هم نهاد های عدلی و قضایی؟
ولایت های هرات، بلخ و سمنگان در یک هفته اخیر، شاهد خشونت های گسترده در برابر زنان و کودکان بوده است.
یک پسر نو جوان در ولایت هرات در جریان تجاوز جنسی کشته شد، در ولایت بلخ، تخار و سمنگان دختر بچه های 5 ساله، سه ساله و هشت ساله مورد تجاوز جنسی قرار گرفتند.
کمیسیون مستقل حقوق بشر در شمال کشور گفته است که رقم خشونت در برابر زنان، بیست در صد افزایش یافته است.
با این حال، زهرا سپهر می گوید که قانون محو خشونت علیه زنان در کشور عملی نمی شود و به گفته او در صورت که این قانون اجرا گردد، رقم خشونت در برابر زنان و کودکان نیز کاهش خواهد یافت.
او تایید کرد که برنامه جمع آوری امضا برای مبارزه با خشونت علیه زنان امروز (یکشنبه) از کابل آغاز شده است و تا چهار روز دیگر ادامه خواهد داشت.
سپهر می گوید که در این برنامه تمامی کسانیکه سن قانونی هژده سال را تکمیل کرده باشند شرکت کرده می توانند و مشخصا آنان (موسسه انکشاف و حمایت از زنان و کودکان افغانستان) به دانشگاه های دولتی و خصوصی، موسسات حقوق بشری، نهاد های ملی و بین المللی برای جمع آوری امضا مراجعه می کنند.
او گفت که استقبال مردم از این برنامه در روز نخست آنان را شگفت زده کرده و معلوم می شود که مردم افغانستان خواستار تطبیق قانون محو خشونت علیه زنان در کشور هستند.

5 (2)

صد ها نفر امروز این طومار را امضا کرده و خواستار به محاکمه کشاندن عاملان خشونت علیه زنان در کشور شده اند.
صد ها نفر امروز این طومار را امضا کرده و خواستار به محاکمه کشاندن عاملان خشونت علیه زنان در کشور شده اند.
هشدار برای دولت
خشونت در برابر زنان در سال های اخیر، نگرانی ها در کشور را افزایش داده است.
برخی از آگاهان می گویند که عدم پیگیری و معافیت عاملان خشونت در برابر زنان از عوامل افزایش خشونت ها در برابر کودکان و زنان است.
زهرا سپهر به خبرگزرای بخدی گفت که در جریان یک ماه اخیر با شماری از زنان فعال در راستای حقوق زنان صحبت کرده و بیشتر این خانم ها نگران آینده زنان هستند که به نحوی مورد خشونت قرار می گیرند.
با این حال، او تاکید کرد که پس از ختم برنامه جمع آوری امضا، این طومار براساس خواست امضا کنندگان به نهاد مربوطه ارسال خواهد شد.
او می گوید در صورت که نهاد مربوطه به خواست شرکت کنندگان توجه نکند، موسسه او اقدام جدی تر را انجام خواهد داد.
جمع آوری امضا برای واکنش در برابر خشونت علیه زنان از کار های نادر در افغانستان است.


Warning: Use of undefined constant php - assumed 'php' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/dsawcoor/public_html/wp-content/themes/en/footer.php on line 7
  •    تلفن: 00 93 700 44 44 78
  •    ایمیل: info@dsawco.org
  •    آدرس:House #7- 1st St-BMC Alley- Karte 4- Kabul- Afghanistan

تیم ما