EN +93 700 44 44 78 info@dsawco.org

حرکت مدنی بانوان رضاکار برای صلح درکابل، با اخلال مواجه شد

اخلالگران در کابل، برنامۀ شماری از بانوان رضاکار را که در راستای ترویج روحیۀ همدیگرپذیری و صلح، در نقاطی ازین شهر برگزار شده بود، برهم زدند.

این برنامه، امروز در دسته‌های جداگانه زنان رضاکار در کارته نو، سرای شمالی، کوته سنگی، شهر نو، مکروریان، وزیراکبر خان و دشت برچی کابل راه اندازی شد؛ اما در سه محل از جمله مکروریان به دلیل حضور اخلالگران اجرا نشد.

خاتمه کاکر مسوول دفتر بانوان رضاکار افغانستان که این برنامه را راه اندازی کرده بود، گفت: «مردم افغانستان نیاز مبرم دارند تا به دور از انفجار و انتحار، در یک فضای صلح آمیز زندگی کنند.»

وی افزود که حکومت در راستای ترویج صلح، برنامه‌هایی دارد؛ اما تا هنوز حس صلح و همدیگر پذیری در اذهان مردم پر رنگ نیست.

رعنا حیات، یک تن از شرکت کنندگان این برنامه گفت که با حضور خود خواسته است توجه مردم را به اهمیت صلح جلب کند و امیدوار است که ذهنیت همه مردم این گونه باشد.

در ابتدای مراسم  درمکروریان، ده‌ها تن از زنان رضا کار، ضمن حمل بنرهایی با عنوان «ما صلح می‌خواهیم»، و «جنگ بس است»، صد‌ها پوقانه سفید و آبی را قصد داشتند به عنوان نماد صلح و آشتی به رهگذران اهدا کنند که با مزاحمت شماری از آنان روبرو شدند.

قرار گزارش پژواک از ساحه؛ یک تن از این زنان با یک سیخ داغ مورد حمله قرار گرفت و شماری دیگر نیز مورد آزار و اذیت قرار گرفتند. به گفته وی برخی از این افراد با خود چاقو حمل می‌کردند.

اما صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت امور داخله، به پژواک گفت که از بروز بی‌نظمی و اخلال در این برنامه بی خبر است.

به گفته وی، این حرکت مدنی از سوی وزارت داخله استقبال می‌شود؛ اما هرگونه اخلالگری و ایجاد بی‌نظمی قابل قبول نیست.

صدیقی گفت که پولیس مصمم است با افراد اخلال گر و ولگرد که مانع حرکت‌های مدنی می شوند، به شدت برخورد کند.


Warning: Use of undefined constant php - assumed 'php' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/dsawcoor/public_html/wp-content/themes/en/footer.php on line 7
  •    تلفن: 00 93 700 44 44 78
  •    ایمیل: info@dsawco.org
  •    آدرس:House #7- 1st St-BMC Alley- Karte 4- Kabul- Afghanistan

تیم ما