EN +93 700 44 44 78 info@dsawco.org

داستان موفقیت: آزار و اذیت های خیابانی,هراس زنان،افتخار مردان

ولایت کابل در زون مرکزی کشورموقعیت دارد ، مرکز آن شهر کابل است. که پایتخت افغانستان نیز میباشد. سرکاریز جز ناحیه ششم شهر کابل است.

مشکل اساسی باشنده گان این منطقه ازار و ازیت خانم ها شناسایی شده است ، که مردم این ناحیه  از آن به شدت رنج میبرند. ساکنین این محل از رشد این مشکل احساس خطر میکردند و به دنبال راه حل مناسبی برای آن بودند.

به گفته ای تعدادی زیادی از باشنده گان این ناحیه  به خصوص خانم نورجهان رسولی یکی از ستادان مرکز اموزشی سلمان فارس رشد این مشکل باعث شده است که تعدادی زیادی از دختران از رفتن به مکتب باز بمانند .

موسسه انکشاف و حمایت از زنان و کودکان افغان با حمایت از موسسه بین المللی کانترپارت و بر اساس برنامه مشارکت مدنی، سیمینار دو روزه ی را تحت عنوان تعلیمات مدنی و گفتمان اجتماعی برگزار کردند. در این سیمینار دو روزه معلومات کلی درباره حقوق بشر، قاچاق انسان، دیموکراسی، جامعه مدنی، قوای سه گانه برای اشتراک گنندکان تدریس شد. به تعداد 30 خانم و 30 مرد در هر برنامه اشتراک داشتند که فعالین مدنی، اعضایی شورای محل، اساتید مکتب از جمله اشتراک گنندگان در این برنامه بود.پس از برگزاری گفتمان اجتماعی و شناسایی این مشکل به عنوان اولویت این ناحیه ، برای پیگیری چالش موجود، از میان اشتراک کنندکان گروه دادخواهی تشکیل گردید و پلان کاری را برای از بین بردن این مشکل در جلسه اعضای گروه دادخواهی  با نماینده  بخش دادخواهی  ترح کردند.

نماینده دادخواهی موسسه همراه با شش تن از اعضایی گروه دادخواهی با امر حوزه ششم امنیتی شهر کابل دیدار کردند و این مشکل را باز گو شدند مل پاسوال حفیظ الله علیزاده امر حوزه ششم وعده کرد که به صورت جدی این مشکل را پیگری میکند و دیگر مردم ناحیه ششم شاهد چنین مشکلی دراین ناحیه  نخواهد بود.

پس از پیگیری گروه دادخواهی و هماهنگی مردم ناحیه ششم مشکل ازار وازیت خانم ها در این ناحیه به طور کلی از بین رفت و باشنده گان این ناحیه دیگر از موجودیت چنین مشکل شکایت ندارند


Warning: Use of undefined constant php - assumed 'php' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/dsawcoor/public_html/wp-content/themes/en/footer.php on line 7
  •    تلفن: 00 93 700 44 44 78
  •    ایمیل: info@dsawco.org
  •    آدرس:House #7- 1st St-BMC Alley- Karte 4- Kabul- Afghanistan

تیم ما