EN +93 700 44 44 78 info@dsawco.org

مجلس نمایندگان افغانستان: عاملان تجاوز جنسی به کودکان باید اعدام شوند

مجلس نمایندگان افغانستان با ابراز نگرانی از افزایش تجاوز جنسی به کودکان اعلام کرد که عاملان این رویدادها باید اعدام شوند.

قاضی احمد حنیفی، نماینده مردم هرات در مجلس نماینده گان گفت: “ما می خواهیم عاملین تجاوز جنسی بر کودکان به اشد مجازات یعنی اعدام محکوم شوند.”
آقای حنیفی می گوید، تا زمانی که مطابق قانون شریعت اسلامی با مجرمین به خصوص کسانی که به کودکان خردسال در کشور تجاوز جنسی می کنند برخورد جدی صورت نگیرد، در آینده نیز این گونه رویداد ها افزایش پیدا خواهد کرد.
این عضو مجلس نماینده گان از محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور خواست تا مسایل فقهی را جدی گرفته و عاملان تجاوز جنسی به کودکان را هرچه زودتر اعدام کند.
انجینر نفیسه عظیمی، نماینده مردم غزنی در جلسه امروز مجلس نمایندگان نیز گفت که اگر حکومت وحدت ملی می خواهد به مردم افغانستان خدمت کند باید عاملان تجاوز به کودکان را اعدام کند.
بانو عظیمی گفت: “تا به حال چندین موارد تجاوز به کودکان در شماری از ولایت های کشور از سوی انسان های حیوان صفت صورت گرفته اما تا کنون یکی از عاملان این گونه موارد محکمه علنی نشده اند”.
او از شورای علما به دلیل سکوت اختیار کردن در مورد تجاوز جنسی به کودکان انتقاد کرد و گفت، این شورا اگر داد از اسلام می زند باید در این زمینه اقدام کند.
موضوع اعدام عاملان تجاوز به کودکان در حالی مطرح شده است که به تازگی سه مرد در مربوطات ولسوالی رستاق ولایت تخار به یک دختر سه ساله تجاوز کردند.
مقام های امنیتی تخار می گویند، دختری که مورد تجاوز جنسی قرار گرفته در حال حاضر در یکی ازشفاخانه های شهر تخار بستری است.
تجاوز جنسی به کودکان در کشور موضوع تازه ای نسیت بلکه پیش از این نیز رویدادهایی از این دست در ولایات کشور خبر ساز شده است.
با این حال صدیق احمد عثمانی که امروز (شنبه) ریاست مجلس را بر عهده داشت می گوید که رییس جمهوری، دادستانی کل و نیرو های امنیتی به موضوع تجاوز جنسی به کودکان بیشتر توجه کنند.
آقای عثمانی می گوید که نهادهای عدلی و قضایی کشور باید با عاملان تجاوز جنسی به کودکان مانند رویداد پغمان برخورد کند.
او تاکید کرد که عاملان این گونه رویدادها باید به اشد مجازات یا اعدام محکوم شوند تا درس عبرتی برای دیگران باشد.
حکومت افغانستان پیشتر در اقدامی بی سابقه پنج تن از عاملان تجاوز گروهی جنسی به چهار زن در ولسوالی پغمان کابل را اعدام کرد.


Warning: Use of undefined constant php - assumed 'php' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/dsawcoor/public_html/wp-content/themes/en/footer.php on line 7
  •    تلفن: 00 93 700 44 44 78
  •    ایمیل: info@dsawco.org
  •    آدرس:House #7- 1st St-BMC Alley- Karte 4- Kabul- Afghanistan

تیم ما