EN +93 700 44 44 78 info@dsawco.org

کمپاین مبارزه با «خیابان آزاری زنان» در هرات آغاز شد

کمپاین یک ماهه مبارزه با «خیابان آزاری زنان» در شهر هرات آغاز گردید.

زهره وندا، نماینده‌ گروه «رهبر بانوان همیشه پیروز» که این کمپاین را راه اندازی کرده است به آژانس خبری پژواک گفت که این برنامه به هدف شناسایی عوامل خیابان آزاری بانوان و آگاهی مردم از این چالش راه اندازی شده است.

به گفته وی، این برنامه مدنی به مدت یک ماه در پنج محل در شهر هرات، چهار پوهنتون و مارکت فردوس در جاده لیلامی‌ها (شهر کهنه) اجرا می‌شود.

خانم وندا افزود که مطابق با این کمپاین، هشت تن از اعضای گروه رهبر بانوان همیشه پیروز در این محل‌ها حضور خواهند داشت.

نماینده گروه رهبر بانوان همیشه پیروز گفت: «بیشتر خیابان آزاری از سوی جوانان و نوجوانان صورت می‌گیرد و به این اساس این قشر بیشتر تحت پوشش ما قرار خواهد گرفت و ما به آنان بخاطر (نفی) این پدیده آگاهی می‌دهیم. «

بر پایه معلومات این عضو کمپاین مبارزه با خیابان آزاری، اعضای گروه به مردم در زمینه حق کار زنان در جامعه اطلاع رسانی خواهند کرد و اینکه باید زنان بدور از هر گونه آزار و اذیت زندگی کنند.

به باوری وی، بیشتر موارد خیابان آزاری زنان به دلیل ازدواج نکردن جوانان صورت می‌گیرد و حتی کسانی که مرتکب آن می‌شوند، به نوعی احساس قدرت می‌کنند.

پریسا جمشیدی یکی از اعضای این گروه هشت نفری گفت: «برای همۀ شهروندان معلوم است که خیابان آزاری یکی از چالشهای بزرگ در برابر زنان است و ما می‌خواهیم با آن مبارزه کنیم.»

ماریا بشیر، از فعالان حقوق زنان در هرات با استقبال از آغاز این برنامه گفت که آزارهای خیابانی از چالش‌های مهم در برابر زنان به شمار می‌رود.

وی ابراز امیدواری کرد که این برنامه بتواند با آگاهی دهی به مردم به ویژه به مردان جوان به از بردن این چالش کمک کند.

خانم بشیر افزود: «خوشبختانه خیابان آزاری در قانون منع خشونت زنان هم جرم پنداشته شده و با آگاهی که این گروه می‌دهند، کسانی که پیش از این به خیابان آزاری دست می‌زدند حالا پای خود را پس می‌گذارند و دیگر دست به این اقدام نمی‌زنند.»


Warning: Use of undefined constant php - assumed 'php' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/dsawcoor/public_html/wp-content/themes/en/footer.php on line 7
  •    تلفن: 00 93 700 44 44 78
  •    ایمیل: info@dsawco.org
  •    آدرس:House #7- 1st St-BMC Alley- Karte 4- Kabul- Afghanistan

تیم ما