EN +93 700 44 44 78 info@dsawco.org

کودکان افغان رد مرز شده از عربستان، به خویشاوندان خود در کابل پیوستند

دولت افغانستان سیزده کودک شش تا پانزده ساله را که از سوی دولت عربستان سعودی رد مرز شده اند، به وابستگان‌شان در افغانستان تحویل داد.

علی افتخاری، سخنگوی وزارت کار و امور اجتماعی افغانستان روز سه‌شنبه (۲۳ ثور/اردیبهشت) هنگام تحویل دادن این کودکان به خویشاوندان آنها گفت که آنها از افغانستان به عربستان قاچاق شده بودند.

آقای افتخاری به بی‌بی‌سی فارسی گفت که این کودکان همه پسر هستند و خانواده‌های بسیاری از آنها در افغانستان با قاچاق آنها به عربستان سعودی موافق بوده‌اند.

او افزود که قاچاقچیان به خانواده‌های آنها گفته بودند که در عربستان سعودی برای این کودکان زمینه کار و پیدا کردن منابع درآمد مالی خوب را فراهم خواهند کرد.

سخنگوی وزارت کار و امور اجتماعی گفت که این کودکان در عربستان گدایی یا دستفروشی می‌کردند و به طور کلی به کارهایی مشغول بودند که معمولا کودکان خانواده‌های فقیر انجام می‌دهند.

آقای افتخاری گفت که این کودکان فاقد مدرک اقامت در عربستان سعودی بودند و پلیس عربستان آنها دستگیر و به افغانستان رد مرز کرده است.

او همچنین افزود که خانواده‌های شماری از این کودکان در عربستان هستند و دولت عربستان آنها را بدون خانواده‌های‎شان به کابل فرستاده است.

سخنگوی وزارت کار گفت که این کودکان به خویشاوندان آنها در افغانستان تحویل داده شدند و این امر خانواده‌های آنها را در عربستان تحت فشار قرار می‌دهد که به کشور خود بازگردند.

از همه کسانی که مسئولیت سرپرستی از این ۱۳ کودک را به عهده گرفته‌اند، ضمانت‌های لازم گرفته شده است.

سخنگوی وزارت کار و امور اجتماعی افزود که ۱۲ تن از این کودکان از ولایت بغلان و کودک سیزدهم از ولایت جوزجان است.

در سال گذشته هم ۱۴ کودک و در سال ۱۳۹۱، ۲۷ کودک از عربستان سعودی به افغانستان رد مرز شده بودند.

علی افتخاری گفت که این آمار بیانگر آن است که قاچاق کودکان از افغانستان به عربستان و رد مرز آنها از آن کشور به افغانستان، در حال کاهش است.


Warning: Use of undefined constant php - assumed 'php' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/dsawcoor/public_html/wp-content/themes/en/footer.php on line 7
  •    تلفن: 00 93 700 44 44 78
  •    ایمیل: info@dsawco.org
  •    آدرس:House #7- 1st St-BMC Alley- Karte 4- Kabul- Afghanistan

تیم ما