EN +93 700 44 44 78 info@dsawco.org

گزارش مختصری از جریان تحقیق “خشونت علیه زنان در رسانه ها و از طریق رسانه ها”- ولایت کابل

آخرین مورد مصاحبه ها و برگزاری جلسه متمرکز گروهی یا فوکس گروپ برای تکمیل تحقیق “کاهش خشونت علیه زنان در رسانه ها و از طریق رسانه ها”  در کابل برگزار شد که از تاریخ دوم جولای شروع و به تاریخ پانزدهم جولای سال روان میلادی خاتمه یافت.  در این ولایت مجموعا 35 مصاحبه انفرادی با کارمندان و مسولین رسانه ها، فعالین حقوق زنان و شهروندان صورت گرفت.

این مصاحبه ها برای تکمیل تحقیق و به هدف بررسی نقش رسانه ها در اعمال و کاهش خشونت علیه زنان صورت گرفته است. که با مطالعه دقیق و عمیق از وضعیت زنان در جوامع مورد هدف و نیز تاثیر گزاری رسانه ها در افزایش و کاهش خشونت علیه زنان برای ارایه راهکار مناسب با استفاده از اطلاعات و تجربه های بدست آمده از افراد می باشد.

بعد از انجام مصاحبه ها در کابل جلسه فوکس گروپ به تاریخ سیزدهم ماه جولای با حضور ده  اشتراک کننده از فعالین نهادهای مدنی و حقوق زنان، نماینده های پروژه مشارکت، مسولین نهادهای مدافع رسانه ها، خبرنگاران و مسولین رسانه ها و نماینده های وزارت اطلاعات و فرهنگ و وزارت امور زنان در دفتر موسسه انکشاف و حمایت از زنان و کودکان افغان برگزار شد.

در این جلسه دو نیم ساعته ضمن آگاهی و معلومات در مورد پروژه پروموت، موسسه انکشاف و حمایت از زنان و کودکان افغان و هدف تحقیق روی موضوعات چگونگی ترویج خشونت علیه زنان از طریق رسانه ها، نوعیت خشونت های اعمال شده از طریق رسانه، چگونگی تاثیر گزاری برنامه های رسانه ای در جامعه، خشونت علیه زنان در محیط کاری رسانه ها، علت ها و پیامدهای آن بحث صورت گرفت.

در اخیر این جلسه پیشنهادات اعضای جلسه یادداشت شد که در آن افزایش و حمایت از نقش مدیرتی زنان در رسانه ها، برنامه ها و استخدام کارمندان مسلکی؛ ایجاد پالیسی جندر در رسانه ها؛ ایجاد قوانین نشراتی در زمینه محو و کاهش خشونت از طریق رسانه ها؛ عدم نشر آگهی و تبلیغات که توهین آمیز و یا محتوای منفی داشته باشد و ایجاد گروه مشترک نظارتی به منظور جلوگیری از نشر و پخش برنامه های خشونت زا در جامعه تذکر رفته است.

همچنین اشتراک کننده گان این جلسه پیشنهاد کردند تا بخاطر پیگیری و موثریت بیشتر گروه مشترک دادخواهی متشکل از نهادهای مدنی، دولت و رسانه های تشکیل شود. این گروه خواست های مشترک را با مقامات شریک و اقدام مشترک در این مورد صورت گیرد.

 

 


Warning: Use of undefined constant php - assumed 'php' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/dsawcoor/public_html/wp-content/themes/en/footer.php on line 7
  •    تلفن: 00 93 700 44 44 78
  •    ایمیل: info@dsawco.org
  •    آدرس:House #7- 1st St-BMC Alley- Karte 4- Kabul- Afghanistan

تیم ما