EN +93 700 44 44 78 info@dsawco.org

یک کودک یازده ساله قبل از انجام حمله انتحاری در قندوز بازداشت شد

مقام های امنیتی در ولایت قندوز در شمال کشور اعلام کردند که یک کودک یازده ساله قبل از انجام حمله انتحاری از سوی پولیس این ولایت بازداشت شده است.

محمد قسیم جنگل باغ به رسانه ها گفته است که این کودک روح الله نام دارد و می خواسته که خود را در یکی از مناطق مزدحم شهر قندوز انفجار دهد.
به گفته قوماندان امنیه قندوز، روح الله چند سال قبل از سوی طالبان ربوده شده بود و افراد این گروه او را به یکی از مراکز اموزشی در پاکستان فرستاده بودند تا آموزش حملات انتحاری را بیاموزد.
این کودک یازده ساله بعد از سپری کردن نزدیک به پنچ سال آموزش، دوباره وارد افغانستان شده و به گفته خود روح الله طالبان به او گفته اند که خود را در یکی از مناطق مزدحم انفجار بدهد تا به جنت برود.
روح الله در حالی از ماموران پولیس ولایت قندوز دستگیر می شود که چند ماه قبل رهبر گروه طالبان اعلام کرده بود که این گروه از کودکان در حمله های انتحاری کار نمی گیرد.
این رهبر طالبان به زیر دستان خود گفته بود که اشخاص بی ریش را جذب نکنند و کودکان زیر سن را به مراکز آموزشی برای آموزش نفرستند.

پیش از این، موضوع روابط غیراخلاقی آموزگاران حملات انتحاری با کودکان در مراکز آموزشی از سوی اداره امنیت ملی فاش شده بود.
روح الله یازده ساله در تحقیقات اولیه پولیس گفته است در مدت زمانی که نزد طالبان بوده آموزش های لازم برای انتحار کردن را سپری کرده است.
او به پولیس ولایت قندوز گفته است در مکان که او آموزش می دیده شماری دیگری از کودکان نیز از سوی طالبان برای حملات انتحاری آماده می شدند.
قوماندان امنیه قندوز می گوید، این کودک به زبان خود گفته است که طالبان در زمان های معین به او داروهای خاصی را تزریق می کرده اند.
گروه طالبان تا هنوز در پیوند به این موضوع ابراز نظر نکرده است.


Warning: Use of undefined constant php - assumed 'php' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/dsawcoor/public_html/wp-content/themes/en/footer.php on line 7
  •    تلفن: 00 93 700 44 44 78
  •    ایمیل: info@dsawco.org
  •    آدرس:House #7- 1st St-BMC Alley- Karte 4- Kabul- Afghanistan

تیم ما